۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

درگیریهای خونین در نقاط مختلف تهران


بنابه گزارشات رسیده از نقاط مختلف تهران اعتراضات مردم رو به گسترش است و درگیریهای گسترده در مناطق مختلف تهران ادامه دارد در اثر این درگیریها تعداد زیادی از جوانان مجروح و به بیمارستانهای مختلف منتقل شدند.
پس از پیام علی خامنه ای و اعلام نتایج قطعی موجی از اعتراضات گسترده نقاط مختلف تهران را فراگرفته است و جوانان در نقاط مختلف به درگیری با طرفداران احمدی نژاد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پرداختند درگیریها در بعضی از نقاط مانند میدان فاطمی و خیابان آزادی بحدی شدید است که تعدادزیادی از جوانان مجروح شدند و به اورژانس بیمارستانها منتقل شدند. در حال حاضر مردم و جوانان از جنوب تهران (خانی آباد، راه آهن) و از شرق تهران به سمت ولی عصر در حرکت هستند همچنین تجمع گسترده مردم و جوانان در میادین شیریعتی ،فاطمیه، انقلاب و ولی عصر می باشد.
مردم تهران و بخصوص جوانان دختر و پسر با سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر خامنه ای ، خامنه ای پینوشه ایران شیلی نمی شه ، نصرن من الله و فتحا قریب مرگ بر این دولت مردم فریبا و شعارهای زیاد دیگری اعتراض خود را به کلیت رژیم ابراز کردند.
انبوهی از نیروهای گارد ویژه ، انتظامی و نیروهای امنیتی در خیابانها و میادین شهر مسقر شدند و وحشیانه با مردم برخورد می کنند ولی تا به حال موفق به پراگنده کردن مردم نشدند.
گزارشات تکمیلی متعافبا ارسال خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش گسترده به مردم و جوانان و زخمی کردن تعداد زیادی از آنها را محکوم می کند و خواستار اقدامات گسترده بین المللی برای جلوگیری از یک سکوب خونین در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
23 خرداد 1388 برابر با 13 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: