۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

حکم سنگین و غیر انسانی زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد مورد تایید دادگاه تجدید نظر قرار گرفت






بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حکم سنگین و غیر انسانی 13 سال زندان علیه زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد توسط شعبه 36 تجدید نظر دادگاه انقلاب مورد تایید قرار گرفت.

زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد که در روزهای اخیر حکم سنگین و غیر انسانی 13 سال زندان توسط فردی بنام صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم شده بود عین حکم صادره شده در شعبه 36 تجدید نظر توسط فردی بنام بابائی مورد تایید قرار گرفت.

زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد 23 ساله ،دانشجوی رشته مترجمی پیام نور بود.او در تاریخ 19 شهریور ماه 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و بیش از 6 ماه در بند مخوف 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.که 3 ماه ان را در سلولهای انفرادی بدون داشتن حق تماس با خانواده اش بسر برد . پس از 6 ماه او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند و سپس به دستور صداقت رئیس زندان اوین و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 به زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد از بیماریهای حاد رنج می برد و سال گذشته هنگامی که برای عمل جراحی به بیمارستان منتقل شده بود در آخرین لحظات از تخت بیمارستان خارج گردید و به زندان گوهردشت کرج تبعید شد و در حال حاضر در بند 4 زندان گوهردشت کرج زندانی است

بازجویانی که او را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار میداند سربازجوی بند 209 زندان اوین آخوندی با نام مستعار علوی وبازجو رحمتی به عهده داشتند. مشخصات ظاهری بازجویی که با نام مستعار رحمتی معروف است به قرار زیر می باشد.سن این شکنجه گر حدودا 40 سال است قدی کوتاه و موهای او ریخته است و دارای چشمانی روشن است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور حکم سنگین و غیر انسانی زندان علیه این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 اردیبهشت 1389 برابر با 14 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: