۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

دستگیری زندانیان سیاسی که در بستر بیماری اند و زدن اتهام محاربه به آنها


بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی حمید حائری که 15 آذر ماه دستگیر شده بود با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به اتهام محاربه توسط محمد مقیسه ای رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت.

حمید (ماشالله)حائری 57 ساله روز 15 آذر ماه 1387 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. رفتار مامورین وزارت اطلاعات با آقای حائری و خانواده اش هنگام دستگیری وحشیانه و غیر انسانی بود.آنها مدت طولانی منزل آقای حائری را مورد بازرسی قرار دادند و در حین بازرسی اقدام به تخریب وسائل شخصی این خانواده نمودند و همچنین مقداری از وسائل شخصی این خانواده را با خود بردند.

زندانی سیاسی حمید حائری به مدت 74 روز در سلولهای انفرادی بند 209 بسر برد و در طی این مدت تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات برای وادار کردن او به اعتراف به وی گفته بودند که همسر و دخترشان را دستگیر و به زندان کهریزک منتقل نموده اند و تحت شکنجه و رفتارهای غیر انسانی قرار دارند در صورت عدم پذیرفتن اتهامات احتمال مرگ هر دوی آنها بسیار زیاد است.

بازجویان وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت آقای حائری دائم همسر و دخترشان را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احظار می کردند و آنها را برای مدت طولانی مورد تهدید و بازجویی قرار می دادند و علیه آنها هم پرونده ای تشکیل داده اند.

روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی حمید حائری به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شد و توسط فردی بنام محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 1367 مورد محاکمه قرار گرفت.برخورد مقیسه ای با آقای حائری وحشیانه و غیر انسانی بود و او تهدید کرد که علیه همسر و دخترشان پرونده ای را به جریان خواهد انداخت و آنها را محاکمه خواهد کرد.

اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند عبارتند از؛ محاربه، ملاقات خانوادگی با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق، هواداری از سازمان مجاهدین ، فعالیت مستمر ، تبلیغ علیه نظام ، جذب نیرو و اتهامات متعدد دیگر می باشد.

زندانی سیاسی حمید حائری از بیماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده اند همچنین در قلب او 2 استند بکار برده شده است.آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگیری در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شده بود . او همچنین در اثر سانحه رانندگی از ناحیه لگن دچار آسیب شدید شده بود و مدتی طولانی در بخش آی .سی . یو بیمارستان بستری بودند . زمان دستگیری بشدت بیمار و به سختی قادر به حرکت بودند و فقط با کمک عصا می توانستند راه بروند.

لازم به یادآوری است که آقای حمید حائری از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشند و به مدت 3 سال در زندان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی بسر بردند. بازجوی او در دهۀ 1360 محمد مقیسه ای که در حال حاضر رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب می باشد بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به منازل مردم ودستگیری بیمارانی که در بستری بیماری هستند و انتقال آنها به شکنجه گاه 209 و نسبت دادن اتهام محاربه را به عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی برای جلوگیری از کشتار برنامه ریزی شده زندانیان سیاسی در ایران خواستار اقدامات عملی برای پیشگیری از این جنایت ضد بشری در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 اردیبهشت 1389 برابر با 20 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دبیر کل سازمان ملل متحد

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه،شکنجه و اعدام سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: