۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

سوء قصد نافرجام به یکی از زندانیان در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،روز گذشته به زندانی سید مصطفی علوی در بند 6 سوء قصد شد که منجر به زخمی شدن شدید وی گردید او در اثر ضربات چاقو از ناحیۀ سر وصورت دچار آسیب جدی گردیده است.

روز جمعه 24 اردیبهشت ماه زندانی سید مصطفی علوی حوالی ساعت 16:30 در حالی که مشغول نماز خوادند در سلول خود در بند 6 زندان گوهردشت بود توسط یک فرد ناشناسی از پشت سر مورد تهاجم قرار گرفت و ضربه ای شدید به سر او وارد کرد در اثر این ضربه سر او شکست و خون فوران نمود و مدتی در بهوشی بسر برد. از آنجایی که در آن زمان کسی در سلول او نبود او مدتی در حال بیهوشی در سلول بر روی زمین افتاده بودو خون از سرش جریان داشت.

مدتی بعد یکی از هم سلولیهای او وقتی به سلول باز می گردد شاهد جسم غرق به خون و بیهوش او می شود و بلافاصله او را به بهداری زندان منتقل می کنند.او از ناحیه جمجمه دچار شگستگی می شود و 16 بخیه به سر او می زنند علاوه بر سر او از ناحیه پیشانی دچار زخمهای عمیق شده است.

علیرغم شگستگی جمجمه وزخم عمیق بهداری زندان اقدام به بستری کردن او ننمود و فقط به بخیه زدند سر وی اکتفا کردند و او را با شرایط حاد جسمی به سلول بازگرداند.وضعیت آقای علوی در سلولش حاد می باشد. آقای علوی همچنین از ناراحتیهای حاد جسمی دیگری رنج می برد که از جملۀ آن بیماریهای قلب ودیابت می باشد.

خانواده آقای علوی با مسئولین زندان گوهردشت کرج تماس گرفتند و نسبت به این عمل جنایتکارانه اعتراض کردند ولی با تعجب و شگفتی به آنها گفته شد که ما از چنین حادثه ای مطلع نستیم. این در حالی است که از این سوء قصد رئیس بند و،افسر جانشین و بهداری زندان در اطلاع کامل بود

در روزهای کذشته کرمانی و فرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان آقای علوی را بارها شخصا تهدید به مرگ کرده بودند. این حمله و ترور علیه زندانی اسیر و بی دفاع به لحاظ زمانی و مکانی از پیش طراحی شده بود و توسط باند مافیایی که به دستور کرمانی و فرجی عمل می کنند آنرا به اجرا در آورده اند.شیوه غیر انسانی سوء قصد به زندانیان سیاسی پیش از این علیه آقای منصور اسالو بکار برده شده بود ولی با هوشیاری و حمایت به موقع زندانیان سیاسی دفع شده بود.

به نظر می آید که علاوه بر شکنجه و اعدام که در زندانهای این رژیم رواج دارد.شیوه ترور را به عنوان یک ابزار سرکوب علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود.نسبت به این شیوه جنایتکاران که علی حاج کاظم رئیس زندان ،علی محمدی معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و همچنین رئیس بندها به اجرا در می آید و خطری که جان زندانیان سیاسی را تهدید می کند شدیدا هشدار می دهیم.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ترور جنایتکارانه زندانی سیاسی سید مصطفی علوی که توسط مسئولین این زندان به اجرا در آمده است را به عنوان یک عمل جنایتکارانه محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 اردیبهشت 1389 برابر با 15 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دبیر کل سازمان ملل متحد

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: