۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

در اثر فشارهای بین المللی رضا خندان نویسنده و فعال حقوق کودکان آزاد شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،رضا خندان نویسنده و فعال حقوق کودکان پس از بیش از 3 ماه بازداشت و تحمل شکنجه های روحی و ناراحتی جسمی و بر اثر فشارهای بین المللی آزاد شد.

روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه حوالی ساعت 22:30 رضا خندان نویسنده ،فعال حقوق کودکان و عضو هیئت دبیران کانون نویسنگان ایران در حالی که تعداد زیادی از اعضای خانواده اش ،دوستان و مردم در انتظار آزادی او بسر می بردند در میان فریادهای شادی و دست زدنهای ممتد آزاد شد و مورد استقبال گرم آنها قرار گرفت. علاوه بر آقای رضا 4 زندانی سیاسی دیگر آزاد شدند.

آقای رضا خندان در اثر فشارهای بین المللی و رسانه ای و تلاشهای مستمر خانواده اش رژیم را وادار به آزادی او نمود.

لازم به یادآوری است که آقای رضا خندان مهابادی روز ۷ بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات هنگامی که از منزل خواهرش خارج می شد دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او بیش از ۴۰ روز را در سلولهای انفرادی بند مخوف ۲۰۹ بدون داشتن هیچ ارتباطی با خانواده اش بسر برد و در طی این مدت تحت بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی شدید قرارداشت. پس از آن او را از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند .

در یورشهای مامورین وزارت اطلاعات در دی و بهمن ماه تعدادی از فعالین کودکان کار و خیابانی دستگیر و به بند مخوف ۲۰۹ منتقل شدند که از جمله آنها؛ خانم مریم ضیاء، مهدی آمیزش، بابک نظری و سعیده میرزائی می توان نام برد که با فشارهای بین المللی بعد از هفته ها بازداشت ناچار به آزادی آنها شدند. اکثر آنها از تشکیل دهندگان و از اعضای ان. جی. او. جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان می باشند و به خاطر فعالیتهای اجتماعی کمک به کودکان کار و خیابانی دستگیر شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 اردیبهشت 1389 برابر با 17 می 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: