۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

اعتراضات مردم تهران به افزایش سرسام آور قیمت بلیط های اتوبوس شهری

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"افزایش ناگهانی و سرسام آور بلیط های شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه باعث اعتراض شدید مسافرین در طی چند روز گذشته شده است.

از روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه بصورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی قیمت بلیط برای مسافران شرکت اتوبوس رانی به بیش از 2.5 برابر افزایش یافته است. در روزهای گذشته باعث اعتراض شدید مردم نسبت به افزایش سرسام آور قیمت بلیط ها گردیده است و در مواردی منجر به درگیری با ماموران که با رفتارهای خشن و غیر انسانی با مسافران برخورد می کنند شده است.

همچنین در یک اقدام غیر معمول و بی سابقه افراد نیروی انتظامی و مامورین حراست شرکت اتوبوس رانی بر روی سکوها و ورودی به اتوبوسها مستقر شده اند و با مسافرین برخوردهای خشن و تحکم آمیز برای کنترل قیمت جدید بلیط ها دارند.برخورد غیر انسانی مامورین با مردم در نقاط مختلف منجر به درگیری لفظی و گاها تبدیل به اعتراض جمعی مسافرین شده است.

از طرفی دیگر شرکت اتوبوس رانی تهران مسیر اتوبوسها را که ازمبدا شروع و تا مقصد ادامه می یافت و تقریبا دارای قیمت ثابتی بود به 3 الی 4 بخش تقسیم کرده اند و بایت هر بخش مبلغی را از مسافرین دریافت می کنند.

اکثر کسانی که از اتوبوسهای شرکت اتوبوس رانی تهران استفاده می کنند افراد کم در آمد و یا متوسط جامعه هستند تا از این طریق از هزینه های زنگی خود بکاهند ولی با افزایش چند برابری قیمت باعث شده است که شرایط این قشر از جامعه را سخت تر کند.

افزایش ناگهانی قیمت بلیط باعث ایجاد نارضایتی در بین رانندگان شریف شرکت واحد شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 اردیبهشت 1389 برابر با 19 می 2010



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: