۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

بیش از 100 روز بلاتکلیفی فعال دانشجویی علی اعجمی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال دانشجویی علی اعجمی دانشجوی حقوق دانشگاه تهران پس از 100 روز بازداشت در بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل شد و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.

علی اعجمی دانشجوی حقوق دانشگاه تهران در تاریخ 20 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان در سبزوار دستگیر و پس از مدتی به بند 209 زندان اوین منتقل شد و بیش از 100 روز را در آنجا که اکثرا در سلولهای انفرادی بود بسر برد.

آقای اعجمی در طی مدت بازداشتش در بند 209 زندان اوین مورد بازجویی طولانی و در حین بازجویی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین در حین بازجویی او مورد توهین و تحقیر قرار دادند.این فعال دانشجویی را تحت فشارهای طاقت فرسا قرار دادند تا به اتهاماتی که بازجویان به او نسبت داده بودند اعتراف کند.او سه روز پیش از بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل شد

بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او در طی مدت بازداشت در بند 209 از داشتن هرگونه ارتباطی با خانواده اش محروم بود و خانواده او هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی نداشتند.

پیگیریهای خانواده اعجمی علیرغم اینکه ساکن شهرستان بودند و برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان باید مسافتها راه طولانی و هزینه های زیادی را متحمل می شدند. ولی دادستانی تهران، دادگاه انقلاب و زندان اوین از دادن ملاقات و پاسخ به این خانواده خوداری می کردند.

فعال دانشجویی علی اعجمی همچنان از داشتن وکیل محروم است و در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه،انتقال به سلول انفرادی ، تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادن این فعال دانشجویی و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب مردم ایران و آزادی زندانیان سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

3 خرداد 1389 برابر با 24 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: