۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

انتقال منصور اسالو به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، انتقال زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت گرج ،او 3 روز است که تحت بازجوئی و شکنجه های روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.

روز شنبه 8 خرداد ماه حوالی ساعت 10:30 زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از بند 5 معروف به بند متادون که از چهارشنبه سوری در آنجا بسر می برد به سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل گردید. اواز زمان انتقال تا به حال تحت بازجوئی و فشارهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.

گفته می شود علت انتقال پرونده ای است که فروردین ماه علیه او گشوده شده است و اتهامی که به او نسبت داده شده ارتباط با معاندین نظام در زندان می باشد.که در شعبه6 بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به او نسبت داده شد. گشودن پرونده جدید در حالی است که آقای اسالو در زندان بسر می برد.

مدتی پیش کمسیون پزشکی ،پزشک قانونی که با حضور 5 پزشک متخصص تشکیل جلسه داده بود و چنیدن ساعت او را تحت معاینات پزشکی قرار داده بودند نظر به وضعیت وشرایط جسمی او اقداماتی باید برای آقای اسالو در نظر گرفته می شد که عملا رای بر آزادی او در گزارش مربوطه داده شده بود.

زندانی سیاسی منصور اسالو در ماه های اخیر پیش از هر مناسبتی تحت فشا ر ها و اذیت وآزار ها قرار گرفته است و به نظر میاید که در آستانه مناسبتهای خرداد ماه باز هم او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار داده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال آقای اسالو به سلولهای انفرادی و تحت بازجویی و شکنجه های روحی قرار دادن وی در حالی که او در حال طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و سایر سندیکاهای بین المللی خواستار اقدامات بین المللی برای پایان دادن به سرکوب کارگران در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 خرداد 1389 برابر با 31 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

سازمان جهانی کار

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: