۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

کوهیار گودرزی در اثر اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد

کوهیار گودرزی دانشجوی اخراجی دانشگاه صنعتی شریف که از تاریخ ۲۹ آذر ماه بازداشت شده و چندی پیش به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شده بود، در اثر تداوم اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده است و هم‌اکنون زیر سرم قرار دارد.

پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی در این خصوص به خبرنگار رهانا گفت: امروز که برای ملاقات وی به زندان مراجعه کرده بودم مسئولان به من اجازه‌ی ملاقات ندادند و گفتند تا زمانی که در سلول انفرادی است، حق ملاقات ندارد.

وی هم‌چنین در خصوص قطع تماس فرزندش با خانواده گفت: تماس‌های کوهیار از حدود ۱۵ روز پیش با ما قطع شده و هیچ اطلاعی از وضعیت وی نداریم.

مخترع در ادامه گفت: امروز زمانی که از زندان برمی‌گشتم فردی از زندان با من تماس گرفت و گفت که کوهیار که در اثر اعتصاب غذا بی‌هوش شده است را به بهداری زندان اوین منتقل کرده‌اند.

وی از حضور خود در دادستانی تهران خبر داد و گفت: نامه‌یی را برای دادستانی نوشته بودم که اجازه‌ی ملاقات با فرزندم را داشته باشم اما این ملاقات تا کنون هیچ نتیجه‌یی نداده است.

مادر کوهیار گودرزی در پایان با انتفاد از برخورد ماموران امنیتی با زندانیان گفت: فرزندان ما مگر چه گناهی کرده‌اند که مجبور به اعتصاب غذا در زندان‌ها می‌شوند؟ ما فرزندان‌مان را بزرگ نکرده‌ایم که به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شوند و در آن‌جا گرسنه و تشنه بمانند.

کوهیار گودرزی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه به دلیل اعتراض به رئیس اندرزگاه ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده است.

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر و هم‌چنین مجید توکلی، فعال دانش‌جویی نیز در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می‌برند.

رهانا

هیچ نظری موجود نیست: