۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

با یورش مامورین، پدر و عضو سوم خانواده دستگیر و به زندان اوین منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"آقای محمد سلام جوشن 52 ساله روز چهارشنبه 5 خرداد ماه با یورش مامورین دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. از زمان دستگیری تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست. .در دستگیری مستقیم او حداقل 3 مامور شرکت داشتند.

آقای جوشن در جریان جنگ در معرض حمله گاز شیمیایی قرار گرفت و دچار صدمات جبران ناپذیر شد و سلامتی خودش را تا حد زیادی از دست دادو همچنین پای چپ او در اثر اثابت ترکش دچار آسیب جدی گردید.

در حال حاضر دو عضو دیگر این خانواده در زندان گوهردشت کرج زندانی هستند که بیش از 2 ماه است از داشتن ملاقات و هرگونه تماس با خانوادشان محروم هستند و در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بسر می برند. خانم زهرا اسدپور گرجی همسر و فرزندش رضا جوشن که در آذرماه 88 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان بدلیل شرکت در اعتراضات گسترده مردم دستگیر شده بودند. در دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس دادگاه انقلاب محاکمه شدند. آنها به 1 سال زندان و تبعید به زندان زنجان و 5 سال تبعید به روستای قیلیار زنجان محکوم شدند.

خانم زهرا اسد پور گرجی پیش از این به دلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر و به 16 ماه زندان محکوم شده بود که بعد از پایان محکومیتش آزاد شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه ، دستگیری خودسرانه افراد و انتقال آنها به زندان اوین جهت شکنجه و گرفتن اعترافات دروغین برای صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 خرداد 1389 برابر با 28 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دبیر کل سازمان ملل متحد

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: