۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی که مبتلا به ناراحتی حاد روحی است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"یکی از زندانیان اسیر و بی دفاع که از ناراحتی حاد روحی رنج می برد مورد شکنجه وحشیانه جسمی با کابل ،میله آهنی و باتون برقی قرار گرفت.

زندانی مهدی عابدینی نژاد 25 ساله به دلیل ناراحتی حاد روحی که می بایست در بیمارستان روانی بستری شود ولی در زندان نگهداری می شود.این زندانی بر اعمال ورفتار خود کنترلی ندارو از طرفی مهربان و بی آزار است.

روز یکشنبه اول خرداد ماه به دلیل شرایط حاد روحی و عدم توانایی کنترل بر کردارش اقدام به در آوردن لباسهایش نمود.فردی بنام شکری رئیس بند 6 زندان گوهردشت کرج اورا به زیر 8 برد و همراه با افسر نگهبان پاسدار شیخی و پاسدار بندی بنام عقوایی با کابل،میله فلزی و باتون برای مدت طولانی او را تحت شکنجه شدید جسمی قرار دادند.این شکنجه ها به حدی شدید بود که همبندیان او از شنیدن زجه ها و فریادهای کمک وی سخت ناراحت خشمگین بودند.هنگامی که زندانی عابدینی نژاد را به سلول خود بازگرداندند قادر به راه رفتن نبود و با کمک سایر زندانیان حرکت می کرد.تن این زندانی بی دفاع زخمی،خونین و کبود بود و از درد قادر به نشستن دراز کشیدن نبود.

علیرغم شرایط حاد جسمی و خونریزی، او را به بهداری زندان منتقل نکردند و با آن شرایط در سلولش رها کردند.

زندان گوهردشت کرج که یکی از زندانهای قرون وسطائی است زندانیان بی دفاع بطور مستمر و با شیوه های مختلف تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند.شکنجه زندانیان امری روزمره شده است و در آستانه خرداد ماه شکنجه و اذیت وآزار زندانیان بی دفاع ابعاد گسترده ای به خود گرفته است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه وحشیانه زندانیان بی دفاع که از ناراحتی حاد روحی رنج می برند را به عنوان عمل جنایتکارانه محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

02 خرداد 1389 برابر با 23 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه ،شکنجه سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: