۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

اظهارات غیر واقعی دادستان تهران درمورد اعدام زندانیان سیاسی

حكم اعدام كه براي زنداني سياسي علي صارمي مورد تاييد و اعلام گرديده است حتي چارچوب قضايي خود اين رژيم را نيزطي نكرده است .

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حق اعتراض به حکم اعدام در دادگاه بدوی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام صلواتی علیه علي صارمي صادر شده است در دیوان عالی کشور از او سلب شده است .

حکم اعدام زندانی سیاسی علی صارمی در تاريخ 8 دی ماه 1388 در زندان گوهردشت کرج به وي ابلاغ شد. آقای صارمی از امضای حکم اعدام امتناع کرد و خواستار ابلاغ این حکم به وکیلش شد. آقای حسینی وكيل آقاي صارمي در انتظار دریافت حکم رسمی ازدادگاه بدوی است تا بر علیه آن در دیوان عالی کشور اعتراض نماید ولي بعد از گذشت بیش از 4 ماه هنوز این حکم به وکیلش ابلاغ نشده است.

دركامل تعجب روز 25 اردیبهشت 1389 عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران طی مصاحبه ای اعلام کرد حکم اعدام آقای صارمی همراه با 5 زندانی سیاسی دیگر قطعی شده است. این خبر باعث شگفتی آقای حسینی وکیل گردید، چرا كه هنوز حکم رسمی اعدام را از دادگاه بدوی دریافت نکرده است ونتوانسته عليه اين حكم به دیوان عالی کشور اعتراض كند ، پس چگونه می شود بدون تایید دیوان عالی کشور حکم اعدام قطعیت یابد.

از طرفی دیگر جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مصاحبه خود دستگیری آقای صارمی را 27 شهریور 1388 اعلام کرده است در صورتیکه او در تاریخ 13 شهریو 1386 بعداز شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر شده بود. همچنین جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مصاحبۀ خود نام آقای علی صارمی را محمد علی صارمی نام می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،اظهارات غیر واقعی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و تاکید بر اعدام جنایتکارانه 6 زندانی سیاسی دیگر به عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 اردیبهشت 1389 برابر با 17 می 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دبیر کل سازمان ملل متحد

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: