۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از چهار بار به تعویق افتادن چهارشنبه برگزار خواهد شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از چهار بار بدون دلیل به تعویق افتادن توسط صلواتی قاضی دادگاههای نمایشی ولی فقیه قرار است روز چهارشنبه 14 بهمن ماه تشکیل گردد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از 6 سال زندان و تبعید در زندانها و بندهای مختلف این رژیم اما حکم او هنوز قطعی نشده است و پرونده وی همچنان در جریان است. تا به حال چهار بار به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرآخوانده شده است که در آخرین لحظات و گاها بدون اطلاع وی ،وکیل و خانواده دادگاه به تعویق افتاده است .پس از چهار بار به تعویق افتادن دادگاه، مجددا از مدتی پیش به وی و وکیلش اطلاع داده شد که تاریخ تشکیل دادگاه او روز چهارشنبه 14 بهمن ماه راس ساعت 10:00 در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام صلواتی برگزار خواهد شد.

بخشی از اعمال و شیوه های ضد انسانی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب و دادگاههای فرمایشی ولی فقیه علیه زندانیان سیاسی،وکلا و خانواده های زندانیان سیاسی به قرار زیر می باشد: مدت طولانی و گاها چند سال در حالت بلاتلکلیفی نگه داشتن زندانیان سیاسی ،صدور احکام سنگین و قرون وسطائی اعدام ،صلواتی در دادگاه عملا نقش یک بازجو را دارد تا یک قاضی ،رفتار وحشیانه و غیر انسانی نسبت به زندانیان سیاسی ،وادار کردن بعضی از خانواده ها به قبول وکیل تسخیری که توجیه کننده اتهامات برای احکام سنگین است،ممانعت از ورود وکلای انتخابی به دادگاه، قرار ندادن پرونده در اختیار وکیل برای مطالعه و دفاع از موکلشان ،جلوگیری از دفاع وکلا از موکلین خوددر دادگاه ،اجازه ملاقات ندادن به وکیل جهت دیدن موکل خود در زندان،رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی و توهین آمیز با وکلا در دادگاه،اجازه ندادن به خانواده ها برای حضور در دادگاه و موارد متعدد دیگر است.

لازم به يادآوري است که زنداني سياسي ارژنگ داودي در آبان ماه 1382 دستگير و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوي معروف به قاضي حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگين و غير انساني 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد. حسن زارع دهنوی هيچگاه حکم محکومیت او رابصورت کتبی در اختیار وی و وکیلش قرار نداد. عليرغم گذشت سالها از بازداشتش هنوز حکم قطعي وي در ابهام است و در انتظار تشکيل دادگاه بسر مي برد.آقای داودی در طی مدت بازداشت به زندانهای مختلفی تبعید شد از زندان اوین به زندان بندر عباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید. او در حال حاضر در بند 4 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک زندانی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،به تعویق انداختن مکرر دادگاههای زندانیان سیاسی و در بلاتکلیفی قرار دادن آنها توسط صلواتی قاضی دادگاههای فرمایشی ولی فقیه را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر برای رسیدگی به جنایتهایی که علیه زندانیان سیاسی و مردم ایران صورت می گیرد درخواست تشکیل جلسه استراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران و گرفتن تصمیمات لازم اجرا در این باره نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

11 بهمن 1388 برابر با 31 ژانویه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: