۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

مراسم گرامیداشت سالروز تولد جانباخته راه آزادی ندا آقا سلطان در حال انجام است

بنابه گزاشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از بعد از ظهر امروز شنبه 3 بهمن ماه از ساعت 14:00 خانواده ندا آقا سلطان و بستگان آنها ،مادران عزادار و حامیانشان و همچنین تعداد زیادی از مردم برای گرامیداشت روز تولد شهید راه آزادی مرم ایران بر آرامگاه ندا آقای سلطان تجمع کردند.خانواده ندا کیکی بر بر آرامگاهش قرار داده بودند و در اطراف این کیک شمع هاي فروزان و آرامگاه نيزپوشیده از گل بود.

مادران عزادار و حامیان آنها با قرار دادن گل و روشن کردن شمع به اين شهيدوطن ادای احترام می کردند و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

به قرار اطلاع نيروهاي سركوبگر ابتدا مانع عكس گرفتن ازمراسم شده ودوربين خاله ندا آقا سلطان كه عكسبرداري ميكرد را بازرسي كردند ولي با اعتراض خانواده و حاضرین ناچار به عقب نشینی ازاينكارشدند.تا لحظه انتشار این خبر مردم بسوی آرامگاه ندا آقا سلطان در حال حرکت هستند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

همچنين نیروهای سرکوبگر جلوی ماشین خانواده جانباخته آزادی اشکان سهرابی در خیابان نواب را گرفته و اجازه حضور در مراسم ندا آقا سلطان را تا اين لحظه به آنها نداده اند..نيروهاي سركوبگر همچنين جلوي ماشينهايي كه از نواب و یا در مسیر در حال حرکت بسوی بهشت زهرا هستند را گرفته و از شرکت آنها در مراسم ممانعت می کنند.بخصوص به جوانان اجازه شرکت در این مراسم داده نمی شود و حساسیت بر روی آنها شدید است.

نیروهای سرکوبگر که ابتدا یک مامور و تعدادزيادي از لباس شخصیها را در آنجا مستقر کرده بودند همزمان با افزایش تعداد شرکت کنندگان اقدام به افزایش نیروهای خود نموده اند و تا این لحظه 2 ماشین نیروی انتظامی در كنار آرامگاه مستقر شده اندو تعدادی از ماشینها و موتورهای نیروی انتظامی و لباس شخصی در حال گشت زدن در بهشت زهرا هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

03 بهمن 1388 برابر با 23 ژانویه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: