۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

زندانیان برای سومین بار شکنجه گاه زندان گوهردشت را به کنترل خود در آوردند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شب گذشته زندانیان سلول انفرادی معروف به سگ دونی زندان گوهردشت در اعتراض به ادامه و شدت یافتن شکنجه های و حشیانه و ضد انسانی با افسر کشیک و پاسدار بندها درگیر شدند و برای مدتی آنجا را به کنترل خود آوردند.

یکشنبه شب 27 دی ماه حوالی ساعت 20:00 دو زندانی بنام های حسین کریمی معروف به حسین قزوینی و مهرداد سرائی که در سلولهای انفرادی سالن 2 معروف به سگ دونی بند 1 زندان گوهردشت زندانی بودند توسط 2 پاسداربند به نامهای مرجانی و محسن خالصی با باتون مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می گیرند. 2 زندانی برای دفاع از خود اقدام به خلع سلاح این 2 پاسداربند می کنند .

افسر کشیک به نام میرزا آقائی با تعدادی از پاسداربندها به سوی زندانیان این سالن یورش می برند و زندانیان را آماج باتونهای برقی خود قرار میدهند زندانیان برای ممانعت از ضرب و شتم و شکنجه بیشتر افسر کشیک را خلع سلاح می کنند و به درون یکی از سلولهای انفرادی منتقل می کنندو سالن بند 2 را به کنترل خود در می آورند.

پس از این درگیری گارد زندان با سالن 2 یورش می برد و به درون آن گاز اشک اور پرتاب می کند زندانیان برای خنثی کردن اثر گاز اشک آور اقدام به سوزاندن پتو وموکتهای سالن می کنند. این درگیری تا ساعت 23:00 شب ادامه داشت.

دو زندانی فوق توسط گارد زندان وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند و دوباره به سلولهای انفرادی منتقل می شوند.

این سومین بار است که زندانیان در اعتراض به شکنجه های و حشیانه و غیر انسانی و محدودیتها شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج را به کنترل خود در می آورند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شکنجه گاههای قرون وسطائی برای شکنجه زندانیان که دوران محکومیت خود را می گذرانند را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به شکنجه های سیستماتیک و مستمر در زندانیان رژیم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 دی 1388 برابر با 18 ژانویه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: