۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

دادخواهی زندانی که برای درمان برده شده بود ولی کلیه او را ربودند

اینجانب افشین کریمی که در زندان رجائی شهر به جرم سلاح غیر مجاز و درگیری از تاریخ 3/3/ 1383 تحمل کیفر می نماییم. و در سال 1383 متوجه شدم که کلیه سمت چپ من مشکل دارد و بعد که به بهداری مراجعه کردم .توسط پزشک معالج آقای دکتر چنگیز ذبین دفتر آزمایش کرد و کامل عکس آی. دی پی و سونو گرافی نوشتند و بعد که متوجه شدم که کلیه من سنگ دارد. برایم درخواست عمل جراحی کردند .

که روز عمل مرا در اتاق عمل بهداری زندان بیهوش کردند و وقتی که من چشم باز کردم خودم را در بیمارستان شهید مدنی کرج دیدم و بعد از تحقیق از پزشک معالج متوجه شدم که کلیه سمت چپم را در آورده و وقتی علت را خواستار شدم گفتند که کلیه شما عفونت داشته و ما مجبور شدیم که آن را در بیاوریم در غیر این صورت به کلیه سمت راست شما آسیب می رساند

من هم بعد از تحقیق از طرف خانواده ام و پزشکی قانونی متوجه شدم که این مطلب دروغی بیش نیست . آقای دکتر چنگیز ذبین دفتر و مسئول بهداری دکتر عسگری که هر دو با هم شریک هستند و کسانی دیگری که من نمی شناسم تا به حال تعدادی چند نفر دیگر را هم به این طریق کلیه های آنها را هم در آورده و به فروش رسانده اند.

من نیز بعد از شکایت از طریق خانواده ام دنبالۀ کار را گرفتم ولی به نتیجه درستی نرسیدم که بعد از مدتی مجبور شدم که رضایت بدهم و در قبال رضایت یک برگۀ تعهدنامه به من دادند که داخل آن قید شده بود تا زمانیکه من کلیه سمت راستم را دارم و احتیاجی به کلیه نداشته باشم که هیچ و اگر احتیاج بشه آنها متعهد شدند که یک کلیه به من واگذار کنند

از آن به بعد ازمدت 5 سال کلیه سمت راست من نیز سنک گرفته. الان حدود 6 ماه می باشد که آنها درخواست عمل جراحی برایم کردند ولی مرا عمل نمی کنند و من نیز هنوز باید درد کلیه را هر روز بکشم و نمی دانم باید چکار کنم و حرفم را به کجا ببرم .

افشین کریمی بند1 زندان رجائی شهر کرج

آذر 1388

لازم به یادر آوری است که تا به حال تعداد زیادی از زندانیان بی دفاع که برای درمان برده شدند کلیه های آنها از بدنشان خارج گردیده که از آن جمله می توان به نام های احمد حنانی،شروین گودرزی ،عبدالله و غیره اشاره نمود.کسانی که در تجارت اعضای بدن زندانیان بی دفاع دست اندرکار هستند مسئولین قوه قضائیه و مسئولین زندان گوهردشت کرج مانند علی حاج کاظم رئیس زندان،علی محمدی معاون زندان ،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان ، ترابی رئیس بازرسی و همچنین بهداری زندان گوهردشت کرج می باشند.(توضیح از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران است)

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: