۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی در بند 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،وضعیت جسمی زندانی سیاسی سید حسن احمدیان اردستانی شب گذشته به حدی به وخامت گرایید که اورا به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل نمودند.

زندانی سید حسن احمدیان اردستانی 54 ساله مسئول ستادهای مردمی آقای موسوی از روز دوشنبه وضعیت جسمی اش رو به وخامت گرایید که بازجویان وزارت اطلاعات ناچار به انتقال وی به بیمارستان آتیه تهران شدند. پزشکان متخصص در این بیمارستان پس از انجام آزمایشات اولیه تشخیص دادند که او می بایست بسرعت تحت عمل جراحی قرار گیرد و هرگونه تاخیر و تعلل در عمل جراحی جان این زندانی را به خطر خواهد انداخت. اما بازجویان وزارت اطلاعات با بهانه اينکه برای بستری کردن وانجام عمل جراحی نیاز به حکم قضائی است مانع بستری شدن و انجام عمل جراحی او شدند . آقای احمدیان با وضعیت حاد به بند 209 زندان اوین بازگردانده شد.وضعیت جسمی او مجددا روز سه شنبه غروب 29 دی ماه به وخامت گرایید که وی را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل کردند یکی از همبندیان او به خانواده اش اطلاع داد که آقای احمدیان را برای عمل جراحی به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل کرده اند.او به دلیل ناراحتی حاد کلیوی که در زندان دچار شده است و سایر بیماریهايش به بیمارستان منتقل شده است.

سید حسن احمدیان اردستانی بخاطر ضایعه نخاعی به راحتی قادر به تحرک نیست. او همچنین از ناراحتی حاد پروستات رنج می برد و یکبار هم تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفته است. بنابه گفته خانواده آقای احمدیان انجام هر عمل جراحی بدون مشورت با پزشکان متخصص وی باعث ایجاد خطرات جدی جانی برای او خواهد شد.

آقای احمدیان در روز 18 شهریور ماه در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال یافت وبه مدت 36 روز در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهای 2نفره بند 209 منتقل گردیدو تا قبل از انتقال به بیمارستان در سلولی بسر می برد که چند برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند و حدود 27 زندانی در آن در بازداشت بسر می بردند.

خانواده آقای احمدیان از بدو دستگیری بطور مستمر برای آزادی ایشان بخاطر بیماریهای متعدد و شرایط حاد جسمی تلاش می کردند ولی با کارشکنی های عباس جعفری دولت آبادی وپیر عباسی رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب مواجه شدند. این 2 فرد حتی به او اجازه مرخصی استعلاجی ندادند و باعث اصلی به وخامت گراییدن حال وی هستند و با این عمل خود قصد حذف فیزیکی ايشان را دارند. آقای احمدیان حدود 3 هفته پیش در شعبۀ 26 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام پیر عباسی طی 2 جلسه محاکمه شد. پیر عباسی در صدور احکام سنگین و غیر انسانی مشهور است و قصد دارد که علیه آقای احمدیان حکم سنگینی صادر کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، در زندان نگه داشتن زندانیان سیاسی که با شرایط حاد جسمی مواجه هستند و عدم انتقال آنها به مراکز درمانی که نیاز مبرم حیاتی به آن دارند رابه عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 دی 1388 برابر با 20 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: