۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

صدور حکم سنگین و غیر انسانی علیه یک زندانی سیاسی زن

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی منیره ربیعی روز یکشنبه 27 دی ماه به حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان توسط فردی بنام پیر عباسی رئیس شعبۀ 26 دادگاه انقلاب محکوم شد.این حکم سنگین و غیر انسانی بدلیل ارتباط خانوادگی با دائی اش که در قرارگاه اشرف در عراق بسر می برد بوده است.

مهندس ربیعی از ناراحتی حاد ریوی و آلرژی شدید رنج می برد واز زمان دستگیری تا به حال از گرفتن داروهایش و رسیدگی پزشکی به او خوداری می کنند.

زندانی سیاسی منیره ربیعی از زمان دستگیری تا به حال با لباسی که هنگام بازداشت بر تن داشت بسر می برد و علیرغم سرمای شدید زمستان از داشتن لباس گرم محروم است. تا به حال خانواده اش چندین بار لباس برای وی برده اند ولی زندانبانان برای تحت فشار قرار دادن او از گرفتن لباسهایش خوداری می کنند.این شیوه غیر انسانی که بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد علیه سایر دختران و زنان زندانی بطور سیستماتیک بکار برده می شود.

لازم به یاداوری است مهندس منیره ربیعی 32 ساله مهندس شیمی در 15 مهر ماه 88به شعبۀ 3 امنیت دادگاه انقلاب برای پاره ای توضیحات فراخوانده شد و توسط فردی بنام بیگی رئیس شعبه 3 امنیت بازداشت شد علت بازداشت وی پاسخ دادن به تلفن دائیش و جویا شدن حال او می باشد.مهندس ربیعی نزدیک به 20 روز در سلولهای انفرادی بند 209 مورد بازجوئی وتحت شکنجه های جسمی و روحی و اهانت بازجویان وزارت اطلاعات با نام های مستعار علوی و سید قرار گرفت. او سپس به بند 350 زنان زندان اوین منتقل گردید. سپس با پرونده سازی علیه وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات علوی و سید پرونده وی به شعبه 26 دادگاه انقلاب ارجاع داده شد و توسط فردی بنام پیر عباسی در معرض این سئوال قرار گرفت که آیا اتهامات وارده را می پذیرد و یا نه؟ مهندس ربیعی اتهامات را رد کرد و اعلام کرد این یک تماس خانوادگی بوده و شرم آور است که مکالمات خصوصی و خانوادگی مورد شنود قرار می گیرد و به عنوان اتهام علیه من بکار برده می شود. به اعتقاد خانم ربیعی و وکیل او این دادگاه نمایشی بود و محکومیت او از پیش تعیین شده بود.

پیر عباسی رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را به حکم های سنگین و غیر انسانی محکوم کرده است .که از جمله آنها ؛خانم عاطفه نبوی ،احمد زید آبادی و زندانیان سیاسی دیگر می باشند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین و غیر انسانی به صرف داشتن ار تباط خانوادگی ،محروم کردن از درمان ونیازهای اولیه انسانی منجمله لباس گرم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی بخصوص زندانیان سیاسی زن در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 بهمن 1388 برابر با 22 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: