۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

جان زندانی سیاسی سهرابی راد در معرض خطر جدی است

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محمد حسین سهرابی راد در اثر فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی برای رهایی یافتن از این شرایط تا به حال چند بار اقدام به خودکشی نموده است.

زندانی سیاسی محمد حسین سهرابی راد از نزدیکان ستاد مهدی کروبی که از شهریور ماه گذشته به اتهام یاری رساندن به داوری ،سر دبیر سایت سحام نیوز در تهیه فیلمی در مورد جنایتهای روی داده دربازداشتگاه کهریزک جهت ارائه به قوه قضاییه و دفترخامنه ای، توسط وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد بازداشت شده و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند امنیتی 350 زندان اوین انتقال یافته بود.

او حدود 2 ماه پیش بر اثر شکنجه های روحی که در بند 209 و همچنین بند 350 بر علیه وی وارد شده بود برای پایان دادن به شرایط طاقت فرسا در مقابل صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا از شکنجه گران زندانیان سیاسی و رئیس بند 350 با زدن رگ دست چپش اقدام به خودکشی نمود.اما با انتقال وی به بهداری زندان از مرگ نجات یافت .سپس بازجویان وزارت اطلاعات و صداقت او را به سلولهای انفرادی طبقه چهارم بند 240 زندان اوین انتقال دادند و به فشارهای قرون وسطائی علیه وی ادامه دادند .

بنابه گفتۀ یکی از زندانیان سیاسی که او را هنگام انتقال به دادگاه انقلاب دیده و موفق به گفتگو با وی شده است. فشارهای روحی و اذیت آزارها علیه این زندانی شدت یافته است و باعث گردیده که او برای رهایی یافتن از این فشار 2 بار دیگر اقدام به خودکشی کند.بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند با این شیوه ضد بشری او را حذف فیزیکی نمایند.

زندانی سیاسی محمد حسین سهرابی راد از همبندیانش و فعالین حقوق بشر برای نجات جانش از مرگ تدریجی توسط بازجویان وزارت اطلاعات استمداد می طلبد.

لازم به ذکر است سهرابی راد که در زمان دستگیری به تازگی ازدواج کرده ودارای همسری جوان است ، فرزند یکی از قربانیان جنگ است و مادررنج دیده اش که بدون حضور همسر قربانی اش فرزند خود را بزرگ کرده ، شدیدا در بی خبری محض به سر برده و نگران فرزندش می باشد گفتنی است پیشتر نیز یکی از زندانیان سیاسی بند 350 در نامه خود به کمیسیون اصل نود نسبت به وضعیت سهرابی راد ابراز نگرانی کرده بود.

در حال حاضر بیش از 100 نفر از زندانیان سیاسی در بند 350 زندانی هستند و توسط بزرگ نیا رئیس بند و از شکنجه گران شناخته شده زندان اوین تحت فشارهای غیر انسانی قرار دارند. از جمله زندانیان سیاسی که پس از انتخابات دستگیر شده اند و در این بند بسر می برند عبارتند از؛ احمد زید آبادی ، هدایت آقایی ، داودسلیمانی ، جهانبخش خانجانی ، مسعود باستانی ، پیمان عارف ، عبدالله مومنی، محمد رضا نور بخش ، بهمن احمد امویی ، مجید دری ، ضیاء نبوی ، مسعود لواسانی و...

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به جان این زندانی سیاسی که در معرض خطر جدی است هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 دی 1388 برابر با 17 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: