۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

انتقال نزدیک به 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به بند سپاه

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، پنجشنبه 10 ديماه نيمه شب حدود 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به سلولهای انفرادی بند8 معروق بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

دستگیر شدگان در حالی که دستهايشان از پشت بسته شده و بر سر آنها کیسه مشکی کشانده شده بود به سوی این بند برده می شدند. دستگیر شدگان در بازداشتگاهها مورد شکنجه قرار گرفته اند و در حالی که آنها به سختی قادر به راه رفتن بودندواز درد شدید ناله می کردند.

تمامی زندانیان سیاسی،دانشجوئی و سایر فعالین در بدو دستگیری به این بند منتقل می شوند و گاها تا چند ماه در سلولهای انفرادی آن نگهدار می شوند.

بند 8 زندان گوهردشت که معروف به بند سپاه می باشد این بند در دست بازجویان وزارت اطلاعات است و زندانیان در سلولهای انفرادی نگه داری می شوندو شرایطی بسیار بدتر از بند 209 را دارا است. از جمله بازجویانی که در این بند زندانیان سیاسی را مورد شجنکه قرار می دهند محبی و رضا عارفیان می باشند و فقط با موافقت اين دو نفر ,خانواده زندانیان ميتوانند اطلاع يا ملاقاتي با عزيزشان داشته باشند . بازجویان فوق الذکر خانواده زندانیان سیاسی را تحت فشار و مورد تهدیدهای مختف خود قرار میدهند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران باتاكيد براينكه درحال حاضر زندانیان منتقل شده به این بند در معرض خطر جدی شکنجه برای گرفتن اعترافات و صدور احکام سنگین قرار دارند . از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی و فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 دی 1388 برابر با 5 ژانویه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: