۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

صدور حکم سنگین وغیر انسانی 15 سال زندان علیه دانشجوی محروم از تحصیل

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سید ضیاء نبوی دبیر شورای دفاع از حق تحصیل به حکم سنگین و غیر انسانی 15 سال زندان محکوم شد.

روز سه شنبه 22 دی ماه سید ضیاء نبوی دانشجوی محروم از تحصیل و دبیر شورای دفاع از حق تحصیل توسط فردی بنام پیر عباسی رئیس شعبۀ 26 دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیر انسانی تعزیری 15 سال زندان محکوم شد.دانشجوی محروم از تحصیل بر مبنای اتهام هواداری از سازمان مجاهدین به 10 سال زندان و اتهام اختلال در نظم عمومی به 5 سال زندان محکوم شد.

سید ضیاء نبوی دانشجوی محروم از تحصیل پس از چند ماه بلاتکلیفی آذر ماه به دادگاه انقلاب برده شد و توسط فردی بنام پیر عباسی رئیس شعبۀ 26 دادگاه انقلاب به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین و اختلال در نظم عمومی مورد محاکمه قرار گرفت.

لازم به یادآوری است که در روز 25 خردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل یک از دوستانش همراه با تعدادی دیگر دستگیر و به بند 209 منتقل شد او مدت طولانی در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر برد و توسط علوی و سعید شیخان سربازجویان وزارت اطلاعات تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفت و سپس به بندهای عمومی زندان اوین منتقل شد.او بیش از 6 ماه در بلاتکلیفی بسر برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه دانشجوی محروم از تحصیل را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری و اتحادیه دانشجوئی جهان خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: