۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

بی خبری مطلق از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی علیرضا نبوی که بیش از 3 هفته است با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شده از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست

آقای علیرضا نبوی همسر زندانی سیاسی عاطفه نبوی از 3 هفته پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان اطلاعات سمنان منتقل شد، از زمان دستگیری تا به حال با خانواده اش تماسی نداشته و از شرایط و وضعیت او هیچ خبری در دست نیست.

خانواده آقای نبوی از زمان دستگیری عزیزشان بارها به دادگاه انقلاب و زندان مراجعه کرده اند تا از شرایط و وضعیت این زندانی سیاسی مطلع شوند ولی آنها از پاسخگویی امتناع می ورزند. پس از پیگیریها و مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب هفته گذشته به خانواده آقای نبوی اطلاع داده شد که با ارائه وثیقه می توانند او را آزاد کنند. اما خانواده نبوی هر بار که به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند آنها را به اداره اطلاعات سمنان و اداره اطلاعات آنها را به دادگاه انقلاب احاله می دهد.

از طرفی دیگر ریه زندانی سیاسی علیرضا نبوی شدیدا صدمه دیده است و تحت نظر پزشک می باشد و ادامه بازداشت او باعث به خطر افتادن جان او خواهد شد.

در حال حاضر همسر آقای نبوی خانم عاطفه نبوی در بند زنان زندان اوین زندانی است و در شرایط غیر انسانی بسر می برد.زندانی سیاسی عاطفه نبوی روز 25 خرداد با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل یکی از دوستانش و همراه با آنها دستگیر و به بند 209 زندان اوین انتقال داده شد و به مدت 95 روز در این بند بسر برد. او در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی مورد محاکمه قرار گرفت وبه حکم سنگین و غیر انسانی 4 سال زندان محکوم شد.

در حال حاضر سید ضیاء نبوی دانشجوی محروم از تحصیل و دبیر شورای دفاع از حق تحصیل عضو دیگر این خانواده در بند 350 زندان اوین زندانی است و اخیرا به 15 سال زندان محکوم شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فشارها،اذیت وآزارها و حبس های طولانی علیه خانواده آزادیخواه نبوی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سا یر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 دی 1388 برابر با 15 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: