۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

یورش و بازجوئی از همسر یک زندانی سیاسی منجر به بستری شدن او در بیمارستان گردید

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،روزيكشنبه4 بهمن ماه حوالي ساعت 1400 مامورین وزارت اطلاعات رشت به منزل زندانی سیاسی هادی عابد با خدا یورش برده وبعدازبازرسي منزل ايشان همسر وی را برای چندین ساعت مورد بازجوئی قرار دادند که منجر به بستری شدن او در بیمارستان گردید .

در این یورش 3 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند. آنها بطور وحشیانه ای منزل را برای مدت طولانی مورد بازرسی قرار داده و بخشی از اموال شخصی آنها را تخریب کردند و مقداری از وسائل شخصی این خانواده را نيزضبط و با خود بردند که از جمله آنها رسیور ماهواره و سی.دی آموزشی فرزندان این زندانی سیاسی می باشد..مامورین وزارت اطلاعات خانم مهری جوان محجوب دوست همسر زندانی سیاسی هادی (همایون) عابد با خدا را به اداره اطلاعات رشت بصورت شفاهی احضار کردند.

روز دوشنبه 5 بهمن ماه خانم مهری جوان محجوب دوست به اداره اطلاعات رشت مراجعه کرد و نزدیک به 5 ساعت مورد بازجوئی قرار گرفت. بازجوئیهای او پیرامون مصاحبه با رسانه هاي بین المللی خارج ازكشور و تشریح و ضعیت خطرناک جسمی همسرش،پاسخگویی به فعالین حقوق بشر و تشریح آخرین وضعیت همسرش و موارد متعدد دیگربود .در این بازجوئی 2 تن از بازجویان اداره اطلاعات رشت شرکت داشتند. یکی از بازجویان با تهدید خطاب به خانم محجوب دوست گفت :نگران فرزندانت و خودت نیستی. آنها در حین بازجوئی او و فرزندانش را تهدید به مرگ کردند همسر این زندانی سیاسی بر اثر بازجوئی طولانی و رفتارهای وحشیانه و تهدیدات بازجویان علیه فرزندانش دچار حمله قلبی گردید و بازجویان ناچار شدند که او را به بیمارستان منتقل کنند ومتعاقبا او چندین ساعت در بیمارستان بستری بود.

دادستانی رشت و بازجویان وزارت اطلاعات امکانات معیشتی را بر روی این خانواده قطع کرده اند و اين خانواده دروضعيت بسيار بدی به لحاظ مالي به سر ميبرد درصورتي كه هزينه هاي پزشكي آقاي هادي باخدا درزندان هم برعهده خانواده ميباشد وهرکسی که قصد دارد به این خانواده کمک مالی کند با تهدیدات وزارت اطلاعات مواجه است و حتی به خانم محجوب دوست گفتند کمک هایي که از طرف انسا ن دوستان به این خانواده شده را باید به حساب دادگاه انقلاب واریز کنند.

از طرفی دیگر زندانی سیاسی هادی (همایون) عابد باخدا که قطع نخاع می باشد و قادر به تحرک و حتی انجام کار شخصی خود نیست و چند اندام او عمل طبیعی خود را نمی توانند انجام دهند و در شرایط وخیم جسمی می باشد و می باید در بیمارستان بستری شود او همچنان در زندان نگهداری می شود و از آزادی وی خوداری می کنند.رئیس زندان،پزشک زندان و قاضی پرونده موافقت خود را با مرخصی استعلاجی او اعلام کرده اند ولی مامورین وزارت اطلاعات و دادستان انقلاب رشت از آزادی او خوداری می کند.

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا در شعبۀ 2 كه دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کرده اند که اصابت گلوله، باعث قطع نخاع وی شده است و قطع نخاع باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سوند ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.همچنین برادر وی هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل زندانیان سیاسی،بازرسی و تخریب و ضبط اموال آنها ،مورد بازجوئی قرار دادن و تهدید به حذف فیزیکی اعضای خانواده و ادامه بازداشت زندانی سیاسی که از معلولیت شدید جسمی و بیماری رنج می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری جهان خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 بهمن 1388 برابر با 25 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: