۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

تجمع اعتراضی خانواده های مادران عزادار در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مادران عزادار و خانواده های مادران عزادار دستگیر شده از صبح امروز در مقابل زندان اوین دست به تجمع اعتراض زدند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط آنها شدند. بیش از 28 نفر از مادران عزادار زندانی همچنان در زندان اوین در اسارت بسر می برند.

روز دوشنبه 21 دی ماه خانواده های مادرا ن دستگیر شده و همچنین مادران عزادار از ساعت 09:00 در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این تجمع در مقابل زندان اوین همچنان ادامه دارد در این تجمع که ده ها نفر شرکت داشتند و بر آزادی بی قید وشرط و فوری مادران در بند اصرار می ورزند. مسئولین دادگاه انقلاب و زندان ناچار به تسلیم در برابر خواست های به حق خانواده های مادران دستگیر شده و مادران عزادار شدند و به آنها وعده داده شد که به قید وثیقه تا آخر امشب 2 تن از مادران عزادار خانم فاطمه رستگاری و مادر دیگری که نام او هنوز مشخص نشده است آزاد خواهند شد و سایر مادران هم با سپردن وثیقه آزاد خواهند شد.ولی خانواده علیرغم این وعده ها همچنان در مقابل زندان اوین به تجمع اعتراضی خود ادامه می دهند و قصد دارند تا آزادی تمامی مادران به اعتراضات خود ادامه بدهند.

تعدادی از مادران عزادار به دلیل ضرب وشتم وحشیانه و غیر انسانی دچار صدماتی شده اند و تعدادی از آنها همچنین از بیماریهای مختلفی رنج می برند.

دستگیری بیش از 30 مادر عزادار پس از یورش و حشیانه نیروی انتظامی و لباس شخصیها صورت گرفت. نیروهای سرکوبگر به وحشیانه ترین شکل مادران عزادار مورد ضرب وشتم قرار دادند که منجر به انتقال تعدادی از آنها به بیمارستان گردید و بلافاصله مجددا به بازداشتگاه و سپس زندان اوین انتقال داده شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه ،ضرب وشتم که منجر صدمات گردیده و بازداشت آنها در حالی که زخمی و از بیماریها متعددی رنجی می برندرا محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه زنان،بازداشتهای خودسرانه و شکنجه و تمامی سازمانهای مدافع حقوق زنان می خواهد که برای آزادی فوری و بی قید وشرط مادران عزادار اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 دی 1388 برابر با 11 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: