۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات آقای حسین دوست دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مامورین وزارت اطلاعات به محل کار آقای حنیف حسین دوست در سمنان یورش بردند او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

آقای حنیف حسین دوست 28 ساله متاهل و دارای یک فرزند 2 ساله ،روز یکشنبه 27 دی ماه حوالی ساعت 20:30 در محل کارش درسمنان با یورش مامورین اداره اطلاعات سمنان دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. مامورین وزارت اطلاعات پس از دستگیري ايشان به محل کار و منزل آنها نیز یورش برده و آنجا را مورد بازرسی وحشيانه قرار داده وهمه وسايل منزل رابه هم ريخته وتخريب كرده اند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین بعضی از وسائل شخصی این خانواده ازجمله رسیور ماهواره،دفترچه های تلفن، آلبوم عکس خانوادگی ،کتاب و سایر موارد ديگر را باخود برده اند.

خانواده آقای حسین دوست برای پیگیری وضعیت او به دادگاه انقلاب و بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان مراجعه کرده و خواستار علت دستگیری و اطلاع یافتن از وضعیت عزیزشان بودند که با تهدیدات بازجوی وزارت اطلاعات به نام عرفاني مواجه شدند . بازجویان همچنين بي شرمانه همسر آقای حسین دوست را مورد تهدید قرار داده و به او گفته اند که «خدمت تو هم خواهیم رسید،دیگر حق نداری پیگیر وضعیت همسرت شوی» و همچنين به اوگفته اند كه حق خروج از شهر را ندارد..

بازجو عرفانی که از بازجویان و شکنجه گران اداره اطلاعات سمنان می باشد در یورش به منازل و دستگیری مردم نقش فعالی دارد. این فرد همچنین بازجوئی و شکنجه فعالین سیاسی، دانشجویی و هموطنان بهائی و سایر فعالین استان را به عهده دارد.

لازم به یادآوری است که یکی دیگر از اعضای این خانواده بنام خانم منیره ربیعی دختر خاله آقای حسین دوست چند ماه پیش دستگیر شد و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است.

مادر و دائیهای آقای حسین دوست در قرارگاه اشرف در عراق بسر می برند . در ماههای اخیر خانواده هایی که بستگانشان در قرارگاه اشرف بسر می برند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرد و اعضای خانواده به صرف بودن بستگانشان در آنجا دستگیر و به احکام سنگین محکوم می شوند. یورشها و دستگیریها در شهر های مختلف صورت گرفته است و بعد از اعتراضات روز عاشورا این دستگیریها شدت بیشتری به خود گرفته است. در حال حاضر تعدادزيادي ازاين خانواده ها فقط به جرم اينكه بستگانشان دراشرف ميباشند به زندانهای طویل مدت محکوم شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه و دستگیری تعداد زیادی از بستگان کسانی که در اشرف در عراق بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجعه بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی آنها و کلیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 بهمن 1388 برابر با 21 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: