۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

دستگیری یکی از شرکت کنندگان در مراسم مادران عزادار

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خانم راد یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات هفتگی مادران عزادار در پارک لاله دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

خانم پروانه راد که بیش 45 سال سن و دارای 2 فرزند می باشد. او یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات هفتگی مادران عزادار در پارک لاله بود. روز تاسوعا برای شرکت در مراسم تاسوعا از منزل خارج می شود که بعد از آن ناپدید می شود. مادران عزادار در طی این مدت پیگیر وضعیت او بودند ولی از او خبری نبود و حتی چند بار به دادگاه انقلا ب و زندان اوین مراجعه کرده بودند اما به آنها پاسخی داده نمی شد.

او در طی مدتی که مادران عزادار در اعتراض به قتل و زندانی بودن عزیزانشان در پارک لاله تجمع می کردند فعالانه در آن شرکت می کرد و از این طریق سعی و تلاش می کرد که مادران عزادار در رسیدن به خواسته های خود که همانا محاکمه و مجازات آمرین و عاملین کشتارها و دستگیرها بود یاری دهد.

بنابه گفته بعضی از مادران عزادار خانم پروانه راد خود از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 بود و درد و رنج زندان و شکنجه را با پوست و استخوان خود حس و لمس کرده بود و شاهد اعدام تعداد زیادی از هم بندیان خود بوده و از این طریق می خواست که فریاد آنها باشد.

خانم راد بارها بخاطر شرکت در اعتراضات هفتگی مادران عزادار تهدید به بازداشت شده بود .

یکی از مادران عزادار قطعه شعری برای او سروده است که به قرار زیر است:

وقتی كه پروانه ها میرسند

ای یار

ای گمشده من

در كنج كدامین

زندان مخوف

ترا بیابم

آن زمان كه

همچون پروانه

گذر كردی

ونقش بستی

در هر غروب

در میعادگاه مان

با كدامین نشان

فریادت كنم

سیه چرده

سیه پوش

باریك وبلند

كاش از بالهایت

اندكی مانده باشد

وقتی كه پروانه ها میرسند

كاش دیر نشده باشد

فردا را میگویم.......

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری های گسترده که همچنان در تهران و شهرستانها ادامه دارد و بخصوص دستگیری خانم راد از شرکت کنندگان در اعتراضات مادران عزادار را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران دستگیریهای خودسرانه،زنان و شکنجه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه زندانیان سیاسی و آزادی آنها است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
16 دی 1388 برابر با 6 ژانویه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: