۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

پروانه راد یکی از حامیان فعال مادران عزادار همچنان در سلولهای انفرادی بند 209 بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانم پروانه راد ازحامیان فعال مادران عزادار که در روز تاسوعا دستگیر شده است همچنان در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد و از وضعیت و شرایط دقیق او خبری در دست نیست.

خانم پروانه راد 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند و یکی از حامیان فعال مادران عزادار است که بصورت هفتگی در اعتراضات مادران عزادار در پارک لاله شرکت می کرد. خانم راد روز تاسوعا 5 دی ماه هنگامی که ماشین او دچار مشکل فنی می شود و در انتظار آمدن همسرش برای حل مشکل فنی خودرویش بسر می برد.او در حوالی پل چوبی در انتظار بسر می برد ناگهان شاهد صحنه های وحشیانه و دردناک ضرب وشتم دختران و زنان توسط لباس شخصیها می شود. خانم راد نسبت به این عمل وحشیانه و غیر انسانی آنها اعتراض می کند که مورد هجوم لباس شخصیها قرار می گیردو با برخوردی غیر انسانی دستگیر می شود. هنگامی که همسر خانم راد به آنجا می رسد و در جستجوی همسرش بود یکی از افراد نیروی انتظامی که در کیوسک نیروی انتظامی در پل چوبی مستقر بود مشاهدات خودش را برای همسر خانم راد تشریح می کند . این مامور همچنین اعلام کرد که ما هر چه به لباس شخصیها گفتیم آنها را آزاد کننند ولی لباس شخصیها به ما گفتند به شما ربطی ندارد.

خانم پروانه راد تا به حال 3 بار بصورت بسیار کوتاه و کنترل شده و در حضور بازجو با خانواده اش تماس گرفته است ولی هر بار وقتی که خانواده حال او را جویا می شدند به آنها می گفت که اجازه توضیح بیشتر ندارم.او در حال حاضر در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برد و خانواده اش تا به حال موفق به ملاقات با او نشده اند.

خانواده خانم راد تقریبا بصورت روزانه به دادگاه انقلاب،دادستانی و زندان اوین برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط و همچنین آزادی او مراجعه می کنند اما تا به حال به آنها جواب مشخصی داده نشده است. پاسدارهای سالن ملاقات بند 209 زندان اوین به این خانواده می گویند که نام او در لیست بازداشت شده ها هنوز ثبت نشده است و ما اطلاعی از محل بازداشت او نداریم این در حالی است که در طی 3 بار تماس کوتاه و کنترل شده به خانواده گفته است که در بند 209 بسر می برد.خانواده خانم راد همچنین هنگامی که به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند و خواستار آزادی او می شوند به آنها گفته می شود که پرونده او هنوز به دادگاه انقلاب ارسال نشده است در صورتیکه حکم دستگیریها توسط دادگاه انقلاب صادر می شود.خانم راد هنوز از داشتن وکیل محروم می باشد.

مادران عزادار از بازداشت یکی از حامیان خود سخت خشمگین هستند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او هستند.

لازم به یادآوری است خانم پروانه راد از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و او از سال 1362 تا سال 1363 زندانی بوده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری و انتقال یکی از حامیان مادران عزادار به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین و عدم پاسخگویی به خانواده وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه خواستار اقدامات عملی برای آزادی این مادر در بند است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 دی 1388 برابر با 19 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: