۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

تایید حکم سنگین و غیر انسانی فعال دانشجوئی نادر احسنی در دادگاه تجدید نظر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نادر احسنی از فعالین دانشجوئی و دستگیر شدگان 16 آذر 1386 حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان او توسط دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.

نادر احسنی فعال دانشجوئی و از دستگیرشدگان روز 16 آذر 1386 که در شعبه 26 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای احسنی و آقای ابوطالبی وکیل وی به این حکم سنگین اعتراض کردند و پرونده آقای احسنی به شعبه 36 تجدید نظر ارسال گردید.روز شنبه26 دی ماه به آقای ابوطالبی وکیل آقای احسنی اطلاع داده شد که حکم 1 سال زندان موکلش در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته است .فردی که در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر انقلاب تهران حکم آقای احسنی را مورد تایید قرار داد احمد زرگر نام دارد.این فرد تا به حال هر حکمی که از دادگاه بدوی به وی ارجاع داده شده محکومیت را افزایش داده است و یا اینکه حکم را مورد تایید قرار داده است.

گفته می شود که احمد زرگر از بازجویان دهۀ 60 می باشد و در آن دوران تعداد زیادی از زندانیان سیاسی توسط وی تحت شکنجه قرار گرفتند او در حال حاضر تحت عنوان قاضی در دادگاه تجدید نظر با سوء استفاده از نام مقدس قاضی به جنایت علیه بشریت ادامه می دهد.

این درحالی است که اکثر دستگیر شدگان روز 16 آذر 1386 که با آقای احسنی همزمان دستگیر شده بودند و دارای محکومیتهای تعزیری سنگین تر تا 5 سال بوده اند احکام آنها تقلیل یافت و به حبس تعلیقی تبدیل شده است و تقریبا اولین موردی است که حکم تعزیری مورد تایید قرار می گیرد.

نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.آقای احسنی پس 68 روز در بند بودن با تلاشهای گسترده بین المللی، رژیم را وادار به آزادی او و سایر دستگیر شدگان نمود. حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد برای تحت فشار قرار دادن این خانواده آنها را وادار به قرار دادن وثیقه بسیار سنگین 100 میلیون تومانی نمود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تاییدحکم سنگین و غیر انسانی زندان بر علیه فعال دانشجوئی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام برای پایان داد به صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه فعالین دانشجوئی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 دی 1388 برابر با 19 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: