۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

فشارهای بین المللی باعث عقب نشینی رژیم و آزادی یک زندانی سیاسی شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،زندانی سیاسی سید حسن احمدیان که به بیماریهای متعدد و وخیم دچار بود بر اثر فشارهای بین المللی ،رژیم ناچار شد که او را شب گذشته آزاد کند.

زندانی سیاسی سید حسن احمدیان اردستانی 54 ساله و مسئول ستادهای مردمی آقای موسوی که از شنبه هفته گذاشته وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده بود . او را از بند 209 زندان اوین به بیمارستان آتیه منتقل کردند ولی با مخالفت بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از ادامه معالجه محروم وبه بند 209 زندان اوین منتقل شد . برای تحت فشار قرار دادن آقای احمدیان و ساکت کردن خانواده وی او را از روز چهارشنبه 30 دی ماه به طور ناگهانی و با گفتن دروغ به هبندیانش مبنی براینکه به بیمارستان منتقل می شود او را به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردند.

خانواده احمدیان که از آن روز به بعد هیچگونه اطلاعی از او نداشتند به اکثر بیمارستانهای تهران مراجعه کردند که با اظهار بی اطلاعی بیمارستانها مواجه می شدند.با پیگیریهای مستمر خانواده و شرایط حاد جسمی او شب گذشته با سپردن وثیقه 500 میلیونی و فشارهایی بین المللی ناچار به آزادی وی شدند. سید حسن احمدیان ساعت 24:00 شب گذشته از زندان اوین آزاد شدند.بخاطر شرایط حاد جسمی قرار است امروز به بیمارستان منتقل شود

سید حسن احمدیان در روز 18 شهریور ماه در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال یافت وبه مدت 36 روز در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهای 2نفره بند 209 منتقل گردیدو تا قبل از انتقال به بیمارستان در سلولی بسر می برد که چند برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند و حدود 27 زندانی در آن در بازداشت بسر می بردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی و بخصوص زندانیان سیاسی که با شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند است و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 بهمن 1388 برابر با 25 ژانویه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: