۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

پس از 72 ساعت پایداری و استقامت تمامی مادران عزادار آزاد شدند

بنابه گزارشات رسیده بنابه فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ساعتی پیش تمامی مادران عزادار بعد از بیش از 72 ساعت اسارت با پایداری و مقاومت سرکوبگران را وادار به تسلیم و آزادی آنها نمودند.

مادران عزادار روز سه شنبه حوالی ساعت 19:30 بعد از بیش از 72 ساعت اسارت که با ضرب وشتم و اهانت و قرار دادن در سلولهای بسیار کوچک 6 مترمربع برای 7 نفر ، شرایط بهداشتی غیر انسانی ، روشن بودن چراغها در تمام مدت شبانه روز ،نداشتن جای کافی برای استراحت و ندادن غذا در بازداشتگاه وزار و شرایط غیر انسانی و قرون وسطائی دیگر همراه بود آزاد شدند. تمامی مادران که تعداد آنها 14 نفر بود امروز آزاد شدند ، اسامی بعضی از آنها به قرار زیر می باشد ؛ فاطمه رستگاری،منصوره به کیش،لیلا سیف الهی،عشرت ...و غیره می باشند.

مادران در تمامی مدت بازداشت در مقابل گفتۀ زندانبانان: که همۀ آنها آزاد می شوند بجزء یک نفر در بازداشت باقی می ماند مقاومت می کردند و به سرکوبگران می گفتند که یا همه آزاد می شویم و یا هیچکدام زندان را ترک نخواهیم کرد و تا آخرین لحظه تهدید سرکوبگران و مقاومت مادران ادامه داشت تا اینکه مادران آنها را وادار به تسلیم کردند.

هنگامی که مادران آزاد می شدند تعداد زیادی از خانواده های آنها و مادران عزادار و حامیان آنها در مقابل زندان اوین جمع شده بودند و آزادی آنها را با شعار های بلند و رسا « زندانی سیاسی آزاد باید گردد» جشن گرفتند و دیوارهای قطور و بتونی و سرکوبگران تا دندان مسلح را به لرزه در آوردند. شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد برای مدت طولانی ادامه داشت. ونیروهای سرکوبگر حاضر در آنجا را به وحشت انداخته بود.

مادران عزادار از آنجا آزاد شدند ولی آنها شاهد ده ها دختر و زن جوان در بند که در سلولهای انفرادی با نبود حداقل امکانات اولیه انسانی بسر می بردند. آنها با قلبی مملو از درد در بند بودن دختران و زنان اسیر در روز عاشورا بودند. مادران عزادار شرایط غیر انسانی که بر آنها رفته بود را فراموش کرده بودند و برای دختران و زنان جوان در بند که در روزهای عاشورا و قبل از آن به اسارت در آمده بودند بسیار ناراحت بودند و از تمامی جهانیان برای نجات آنها از اسارت استمداد می طلبیدند. بعضی از این دختران و زنان دستگیر شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات به صدور حکم اعدام و حتی اعدام تهدید شده اند.

تعداد زیادی از دستگیر شدگان روز شنبه رهگذرانی بودند که توسط لباس شخصیها و نیروی انتظامی دستگیر شدند و اکثر مادران در خیابانها و قبل از رسیدن به پارک لاله بازداشت شده بودند. بعضی از آنها را به بهانۀ پر کردن فرم نظر سنجی به درون ون های نیروی انتظامی انتقال داده بودند.

فعالین حقوق بشر و دمراکراسی در ایران

22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: