۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

استمرار محدودیتها و شرایط سرکوبگرانه علیه زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی

بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز شنبه پاسداربندهای بند 1 زندان گوهردشت از ورزش جمعی زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی و 17 نفر از زندانیان این بند جلوگیری کردن آنها همچنین لباسهای ورزشی آنها را که توسط خانواده هایشان تهیه شده بود را ضبط و با خود بردند.

روز شنبه 3 بهمن ماه زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی همراه با 17 نفر از زندانیان بند 1 معروف به بند آخر خطیها طبق روال همیشگی و روزانه صبح ها اقدام به دو و نرمش در محوطه بند 1 زندان گوهردشت کرج می کردند. اما ديروزوقتي آنهامشغول ورزش بوده اند پاسداربندها از ادامه ورزش آنها ممانعت کرده و سپس اقدام به ضبط لباس و کفشهای ورزشی آنها که توسط خانواده هایشان تهیه شده بود نمودند. هنگامی که آقای جاوید طهرانی نسبت به عمل آنها اعتراض کرد پاسداربندها اعلام کردند که دستور ممانعت و ضبط لباسهای ورزشی شما را علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج داده است و ما با دستور او اقدام به این کار کردیم.

مدتی قبل که آقای منصور اسالو در این بند زندانی بود برای پیشگیری از رو آوردن جوانان زندانی به اعتیاد و استفاده مثبت از زمان خودشان بطور مفید اقدام به ورزشهای جمعی و تشکیل کلاسهای زبان و کلاسهای دیگر نمودند ولی با مخالفت شدید علی حاج کاظم ،علی محمد ،کرمانی و فرجی مواجه شدند. آنها بدون توجه به برخوردهای غیر انسانی به ورزش و تشکیل کلاسها ادامه دادند.ورزشهای جمعی با پیگیری و پشتکار زندانی سیاسی جاوید طهرانی ادامه یافت و این مسئله باعث گردید که جوانانی که در ورزش جمعی شرکت می کردند کمتر به سوی موادر مخدر روی آورند و محیط آنجا رو به بهبودی گذارد.

علی حاج کاظم در حالی از ورزش جمعی زندانیان سیاسی و سایر زندانیان ممانعت می کند که ورود مواد مخدر بصورت گسترده در این بند و سایر بندها در جریان است او همراه با علی محمدی معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس حفاظت زندان با تشکیل باندهای مافیایی در بندهای مختلف شبکه گسترده توزيع و فروش مواد مخدر را هدایت می کنند.افراد فوق الذکر مواد مخدر را به زندان وارد می کنند و جوانان زندانی را به اعتیاد و تباهی می کشانند . مصرف مواد مخدر در درون زندان بصورت علنی و بدون هیچگونه ممانعت صورت می گیرد و هیچگونه اقدامی برای ممانعت و جلوگیری از آن صورت نمی گیرد.یقینا ممانعت از ورزش کردن زندانیان سیاسی و زندانیان عادی منافع آنها را به خطر می اندازد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت از ورزش جمعی زندانیان سیاسی و زندانیان عادی که با امکانات شخصی خود اقدام به ورزش می کنند را محکوم می کند .

.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 بهمن 1388 برابر با 24 ژانویه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: