۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

دانشجوی زندانی حسن ترلانی به زندان مرکزی کرمان تبعید شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دانشجوی زندانی حسن ترلانی شب گذشته بطور ناگهانی از بند 350 زندان اوین به زندان مرکزی کرمان تبعید شد.

دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله روز یکشنبه 27 دی ماه حوالی ساعت 18:30 فرا خوانده شد و همان شب از بند 350 زندان اوین به زندان مرکزی کرمان انتقال یافت. او در حال حاضر در کنار زندانیان عادی و خطرناک در زندان مرکزی کرمان قرار دارد. شرایط این زندان نسبت به سایر زندانهای رژیم ,قرون وسطائی تراست.اعتیاد و خرید وفروش مواد مخدر در این زندان در سطح بالایی توزیع می گردد و عوامل اصلی ورود مواد مخدر به زندان توسط مسئولین و پاسدار بندهای این زندان صورت می گیرد.

هدف از تبعید این زندانی سیاسی به زندان كرمان تحت فشار قرار دادن او و خانواده اش می باشد

لازم به يادآوري است كه تا كنون شعبۀ 22 دادگاه انقلاب که رئیس آن محسنی ميباشد وهمچنين سلیمی رئیس شعبه 31 دیوان عالی کشور از قرار دادن حکم کتبی در اختیار خانواده آقای ترلانی برای اعاده دادرسی خوداری می کردند و مسئولین اعاده دادرسی به بهانه نداشتن اصل حکم از رسیدگی به اعتراض آنها خوداری می کردند.

دانشجوی زندانی حسن ترلانی 2 اسفند 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین انتقال یافت او به مدت 88 روز در این بند تحت شکنجه های جسمی و روحی یکی از سربازجویان وزارت اطلاعات بنام سعید شیخان قرار گرفت و با توصیه این شکنجه گر به فردی بنام محسنی رئیس شعبه 22 دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم کرد.اما حسن ترلاني و وکیلش نسبت به این حکم سنگین اعتراض کردند ولي در شعبه 31 دیوان عالی کشور بدون حضور آقای ترلانی و وکیلش حکم ضد انسانی دردادگاه بدوی مورد تایید قرارگرفت وبه اين ترتيب آقای ترلانی تا روز گذشته در بند 350 زندان اوین زندانی بود. وبايد گفت كه ايشان فقط بخاطر سوابق سياسي خانواده اش درمخالفت با این رژیم به این محکومیت سنگین محکوم شد. پدر بزرگ آقای ترلانی به نام حسنعلي صفايي که از بازاریان شناخته شده و مورد احترام مردم بود، در دهۀ 60 توسط اين رژيم اعدام گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم سنگین و و غیر انسانی بدون حق دفاع از خود و تبعید به زندان کرمان ايشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برا پایان داده به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 دی 1388 برابر با 19 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: