۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

یک زندانی بخاطر برخوردهای وحشیانه آخریان اقدام به خودکشی نمود

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی عظیم عسکری در اثر فشارها و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی رئیس بند1 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود که ساعاتی بعد در گذشت.

زندانی عظیم عسکری 44 ساله که نزدیک به 8 سال است در زندانهای قصر و گوهردشت کرج بسر می برد.آقای عسکری دربند 1 معروف به آخر خطیها زندانی بود.او مدتها در تلاش بود که به زندان همدان انتقال یابد، تا بتواند با فرزندش ملاقات کند. صبح روز سه شنبه 22 دی ماه به فردی به نام آخریان رئیس بند 1 معروف به بند آخر خطیها برای پیگیری مسئلۀ انتقالش مراجعه می کند اما آخریان با این زندانی برخوردی وحشیانه و غیر انسانی می کند و به آقای عسکری توهینهای خانوادگی می کند.

زندانی عظیم عسکری پس از بازگشت به سلول خود حوالی ساعت 09:00 اقدام به خودکشی می کند و تا ساعت 12:00 از هرگونه اقدامی برای نجات این زندانی خوداری می کنند . ساعت 12:30 به بهداری منتقل می شود که ساعتی بعد فوت می کند.

از طرفی دیگر ضرب وشتم وشکنجه زندانیان بند 1 روبه افزایش گذاشته است. زندانیان بی دفاع با باتونهای برقی و شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار می گیرند و این موضوع به عنوان یک روال در بند1 معروف به بند آخر خطیها بکار برده می شود.

آخریان که از یک هفته پیش بعنوان رئیس بند 1 معروف به بند آخر خطیها منصوب شده است شدت شکنجه ،اذیت وآزار بر علیه زندانیان افزایش یافته است.آخریان پیش از این رئیس بند 2 و بند 6 زندان گوهردشت بود این فرد در یورش به زندانیان سیاسی و مورد ضرب وشتم آنها نقش داشت.

در حال حاضر زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی که در بند 1 معروف به بند آخر خطیها زندانی است. او بیش از 9 ماه است که در کنار زندانیان عادی و خطرناک می باشد و در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه و تحت فشار قرار دادن زندانیان بی دفاع و سوق دادن آنها بسوی خودکشی و عدم نجات آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری برای نجات جان زندانیان خواهان اقدامی عاجل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: