۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

انتقال تعدادی از مادران عزادار به زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران مادران عزادار به همراه خانواده مادران بازداشت شده ها که از صبح امروز پیگیر وضعیت آزادی مادران در بند بودند تا ساعت 21 با وجود سردی هوا همچنان در مقابل دادگاه انقلاب به تجمع خود ادامه میدهند.

حوالی ساعت 19:00 تعدادی از مادران که گفته می شود 14 نفر می باشند با مینی بوس به زندان اوین انتقال داده شدند از جمله آنهاخانم منصوره به کیش از خانواده های قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 و فاطمه رستگار می باشند.

و ضعیت سایر بازداشت شدها مبهم است هنوز مشخص نیست که به بازداشتگاه و یا به زندان منتقل شدند ویا اینکه هنوز در دادگاه انقلاب بسر می برند.فریبکاری دادگاه انقلاب و مبهم بودن محل بازداشت شدگان خانواده های آنها را در نگرانی قرار داده است.

یکی از مادران سالمند مادر ایزدی 75 ساله وقتی که از بازداشت دادگاه انقلاب آزاد شد در حالی که بشدت مضروب و حتی گفته می شود پای راستش دچار شکستگی شده بود. شرایط او چنان حاد بود که احساسات حاضرین(مادران و خانواده ها) را بر انگیخت و چشمان آنها غرق در اشک نمود ولی مادر ایزدی با وجود کهولت سن و آسیب شدید از ناحیه پای راست با روحیه ای شاد و مقاوم بقیه را دلداری میداد.خانم اکرم مادر سعید زینلی با وجود بیماری شدید همراه با دیگر مادران بازداشت شده به دادگاه انقلاب برده شدند و به دلیل فشار زیاد مادران و خانواده ها، دادگاه انقلاب مجبور به عقب نشینی که منجر به آزادی این 2 مادر گردید.

اسامی مادران بازداشت شده به قرار زیر می باشد؛خانم بخشايي ، مريم حسين قلی زاده ، مريم و زهرا عطار ، منصوره بهكيش ، نصرت خاكی ، فائزه ....، اكرم نقابی ، عشرت ....، ژيلا مهدويان ، زيبا شكور صديقی ، خانم ايزدی ، فريده و نعيمه صحرايی،طوبی دارشفايی ، كبری نجف پور ، حكيمه و صديقه شكری ، فاطمه رستگار ،فاطمه فرهادی ، فرشته هادلی،فاطمه صالحی ، ليلا سيف اللهی ، ثريا جعفری ، فهيمه نوجوان، زهرا افروز ، منيژه طاهری ،فريده ... ، رقيه تبريزی كرمانی

مامورین سرکوبگر نیروی انتظامی و لباس شخصی که در یورش وحشیانه و ضرب وشتم مادران شرکت داشتند اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد؛ سروان علی آل بویه،عباسی ،چهار میری و تعدادی دیگر می باشد.

فعالین حقوق و دمکراسی در ایران ،یورش وحشیانه ،ضرب وشتم مادران سالمند و رنج دیده و دستگیری گستردۀ آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه زنان،دستگیریهای خودسرانه و شکنجه می خواهد برای آزادی فوری و محکومیت حملات سبعانه به مادران اقدام عاجل نماید.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
20 دی 1388 برابر با 10 ژانویه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: