۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

دانشجوی زندانی و همسرش 6 هفته است که در بند 209 بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دانشجوی محروم از تحصیل مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی پور پس از 40 روز بازداشت در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین به سلولهای 2 نفره این بند منتقل شدند.

دانشجوی زندانی مهدیه گلرو روز 11 آذر ماه همراه با همسرش وحید لعلی پور با یورش 10 تن از مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند.خانم گلرو و همسرش 40 روز در سلولهای افرادی بند 209 زندان اوین تحت بازجوئیهای طولانی همراه با برخوردهای غیر انسانی و تهدید بسر بردند.

پس از سپری شدن حدود 40 روز در سلول انفرادی این بند پنجشنبه گذشته اجازه ملاقات با خانواده خود را یافت. در این ملاقات گلرو به خواهر خود گفته است که چند روزی است بازجویی هایش به اتمام رسیده و با تکمیل روند تحقیقات دیگر نگهداری این زوج در سلول انفرادی 209 و اساسا ادامه بازداشت موقت فاقد موضوعیت قانونی می باشد.

روز شنبه نیز خانم گلرو در تماس تلفنی از 2 نفره شدن خود در سلول انفرادی به دلیل تراکم زندانیان این بند خبر داده و از شرایط نگهداریش به شدت ابراز ناراحتی کرده است.

لازم به یادآوری است که فعال دانشجوئی مهدیه گلرو، دانشجوی رشتۀ اقتصاد علامه در سال 86 به 6 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.در سال 1387 همراه با تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل در اعتراض به محرومیت خود اقدام به تحصن در دانشگاه علامه نمودند که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و مدتی را در زندان اوین در بازداشت بسر بردند.او اخیرا بدون داشتن وکیل در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی مورد محاکمه قرار گرفت.قمی هنگامی که حکم غیر انسانی 1 سال زندان تعلیقی را به او ابلاغ می کرد. خطاب به خانم گلرو گفت :امیدوارم در جریانات روزهای آینده و خیلی سریع حکمت اجرا نشود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت ،نگهداری در سلولهای انفرادی در شرایط غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: