۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

دستگیری یکی از فعالین کارگری در مریوان

بنابه گزارشات رسیده از شهر مریوان،آقای ویرای نقش بندی از فعالین کارگری این شهر در حدود 2 هفته پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلوی انتقال داده شد.
آقای نقش بندی ساعت 07:30 روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال داده شد و از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت وشرایط این زندانی سیاسی هیچ خبری در دست نیست.زندانی سیاسی ویرا نقش بندی 2 روز قبل از روز جهانی کارگر از طرف اداره اطلاعات مریوان با او تماس گرفته شد و او را تهدید کردند که در مراسم روز جهانی کارگر نباید شرکت کند.و چند روز بعد از این تهدیدات با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد.
آقای نقش بندی در شرکت جامع کار سپاهان (آزمایش خاک و بتون) شاغل بود. و یکی از ماشینهای این شرکت برای پیش بردن امور کاری شرکت در اختیار وی بود. مامورین وزارت اطلاعات ماشین شرکت را توقیف کرده اند و در حال حاضر این خانواده علاوه بر نامشخص بودن وضعیت عزیزشان روزانه 35000 تومان بابت توقیف شدن ماشین باید به این شرکت بپردازند.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین منزل آنها را بصورت وحشیانه ای مورد بازرسی قرار دادن که باعث تخریب مقدار زیادی از وسائل منزل این خانواده شدند.
خانواده آقای نقش بندی از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال بارها به اداره اطلاعات مریوان مراجعه کردند و خواستار آگاه شدن از وضعیت وشرایط فرزندشان بودند. ولی مامورین وزارت اطلاعات از دادن هرگونه جواب خوداری می کنند و خانواده او را مورد تهدید قرار دادند. آنها همچنین از آزادی ماشین شرکت خوداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه و دستگیری این فعال کارگری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای آزادی این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 اردیبهشت 1388 برابر با 16 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: