۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

اعدام یک زندانی در زندان اصفهان

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان ( دستگرد) ، روز دوشنبه یک زندانی که برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شد بود ،صبح روز سه شنبه در محوطه مرکزی زندان اصفهان به دار آویخته شد.
زندانی مصطفی کیانی 28 ساله صبح روز سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در محوطه زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شد. او روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه جهت اجرای حکم اعدام از یند 4 به سلول انفرادی منتقل شده بود. اکثر کسانی که در ایران اعدام می شوند جوانانی با سنین بین 20 تا 35 سال می باشند
در هفته های اخیر تقریبا هر هفته در این زندان احکام اعدام به اجرا در آورده می شود.موج اعدامهای گروهی و لاینقطع در زندانهای مختلف ایران که برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به اجرا گذاشته می شوند.
سیاست های سرکوب گسترده و اعدام های گروهی و مستمر توسط ولی فقیه مطلقه این رژیم علی خامنه ای تعیین می شود و به دستور و تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا گذاشته می شود . احکام ضد بشری اعدام زندانیان سیاسی، اعدام کودکان ، اعدام های گروهی و سنکسار برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است و اجرای آنها در ابعاد گسترده جنایت علیه بشر محسوب می شود.
عدم بکار گیری اقدامات عملی جامعه جهانی در مقابل جنایتهای که این رژیم انجام میدهد باعث شده است که ابعاد جنایتهای خود را گسترش دهد و حتی در مورد کسانی که جامعه جهانی حساسیت نشان میدهد و خواستار متوقف کردن اعدام نوجوانان است مانند خانم دل آرا دارابی در ستیز با خواست به حق جامعه جهانی آن را به اجرا در می آورد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام امروز در زندان اصفهان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای پایان دادن به اعدامها در ایران خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 فروردین 1387 برابر با 5 می 2009
حکم اعدام فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: