۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سرانجام پس از روزها تحصن،اعتصاب غذا و مذاکره به خواسته های خود رسیدند.


دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پس از 4 هفته از آغاز اعتراضات گسترده شان سر انجام به اکثر خواسته های خود رسیدند.این دانشجویان در تاریخ 22 فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای نامحدود و تحصن زدند.مسئولیت برگزاری این تحصن ها با انجمن اسلامی دانشجویان بود که نزدیک به سه سال است که از هرگونه فعالیتی معلق گردیده ولی از نظر دانشگاه به شکل غیر قانونی به فعالیت های خود ادامه می دهد.خواسته های دانشجویان عبارت بود از:
1-لغو حکم انظباطی صادر شده برای برگزاری مراسم روز 16 آذر و شکستن پلمپ انجمن اسلامی
2-رفع تعلیق شورای صنفی
3-رفع پلمپ انجمن اسلامی
4-استعفای معاونت فرهنگی دانشجوئی دکتر حسن امینی راد
6 تن از دانشجویان که قریب به 108 ساعت اعتصاب غذا کرده بودند با وساطت اساتید به اعتصاب غذای خود پایان دادند و اساتید نیز از آن روز به جبهه دانشجویان منتقل شدند و رییس دانشگاه را تحت فشار قرار دادند تا به خواسته های دانشجویان رسیدگی کند.اما دکتر شکری رییس دانشگاه مقاومت می کرد و حتی در کنفرانس مطبوعاتی که با خبرنگاران جناح اصول گرا مانند خبرگزاری فارس برگزار شده بود شرکت کرد و مطالب تندی را علیه دانشجویان بیان کرد.او دانشجویان را وابسته به آمریکا و مزدور اجنبی خواند و اعلام کرد که برای همه دانشجویان معترض پرونده قضایی در دادگاه تشکیل خواهد داد.دکتر شکری پس از این مصاحبه به شدت مورد نکوهش اساتید دانشگاه قرار گرفت.دانشجویان 10 روز بعد از شکستن اعتصاب غذا به علت به نتیجه نرسیدن اساتید مجددا و این بار در کنار دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه دست به تحصن و اعتصاب غذا زدند. سرانجام پس از 34 ساعت اعتصاب غذا دانشگاه بسیاری از خواسته های دانشجویان را به صورت شفاهی پذیرفت.
اما در روز شنبه 19 اردیبهشت مسئولان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با لغو 12 حکم انظباطی از جمله سه حکم یک ترم ممنوعیت از تحصیل و با تخفیف دادن به دو حکم انضباطی دیگر (یک ترم ممنوعیت از تحصیل بودن احتساب سنوات) در مجموع 14 حکم انضباطی از 17 حکم صادره را یا لغو کردند یا کاهش دادند.البته کمیته تجدید نظر سه حکم توبیخی کتبی و درج در پرونده را بدون هیچ تخفیفی تایید کرد.
همچنین دانشگاه به شورای صنفی اعلام کرده است که هفته آینده می تواند با برگزاری انتخابات مجددا به فعالیتهای خود ادامه دهد.
در مورد لغو پلمپ انجمن اسلامی دانشجویان،هئیت نظارت دانشگاه پس از 3 سال اساسنامه انجمن اسلامی را تایید کرد و قرار است این هفته با تایید صلاحیت هیئت موسس آن به دانشجویان مجوز برگزاری انتخابات قانونی انجمن اسلامی داده شود و این تشکل بعد از سه سال تعلیق مجددا مشغول به فعالیت شود و پلمپ آن باز شود.
دانشجویان نیز در مقابل از خواسته استعفای دکتر مدنی راد معاونت فرهنگی دانشجویان دانشگاه چشم پوشی کردند.
این موفقیت بزرگ را که حاصل از جان گذشتگی دانشجویان غیور و فهیم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بود را به همه دانشجویان سربلند ایران زمین تبریک می گوییم.این داشجویان ثابت کردند که به رغم همه تلاش ها و تهدیدان دولت نهم،وزارت علوم،بسیج و نیروهای امنیتی آخرین سنگر آزادی ، دانشگاه،همچنان در اختیار دانشجویان است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل یکی از عوامل اصلی این موفقیت بزرگ را پوشش خبری عالی رسانه های فارسی زبان و فشار رسانه ای آن می دانند. لذا شایسته است از افراد زیر تشکر خاص و ویژه ای انجام دهیم.
-دفتر تحکیم و حدت و مهدی عربشاهی دبیر عزیز تشکیلات آن.
-یاران دبستانی مان در خبرنامه امیر کبیر
میرعلی حسینی از رادیو فردا که پوشش لحظه به لحظه داد
-پیام یزدیان از تلویزیون صدای آمریکا
-نگین شیر آقایی و باران فشارکی از تلویزیون فارسی بی بی سی
-رضا اسدی از رادیو فارسی بی. بی. سی
رادیو فارسی دویی چوله آلمان
-صادق نقاش کار فعال حقوق بشر در هلند
-فرشته فاضلی از کمپین بین المللی حقوق بشر

انتشار دهنده:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: