۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

فشارها و محدودیتها ی صداقت رئیس زندان اوین علیه زندانیان سیاسی بند 350

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ،زندانیان سیاسی این بند تحت فشارها و محدودیتها وزارت اطلاعات و صداقت رئیس زندان اوین قرار دارند.
زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین از آغاز سال جدید تا به حال از ملاقات حضوری با خانواده های خود محروم هستند .اعمال این فشارها و محرومیت ها بر زندانیان سیاسی بدستور مستقیم صداقت رئیس زندان اوین و وزارت اطلاعات صورت می گیرد.در ماههای اخیر فشارها واذیت وآزاره ها و محدودیت بصورت فزاینده ای علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود.
از طرفی دیگر تعداد زندانیان در بند 350 زندان اوین به چند برابر ظرفیت آن افزایش یافته است . بطوری که سال گذشته در این بند نزدیک به 50 نفر زندانی بسر می بردند ولی در حال حاضر بیش از 170 زندانی در آن بسر می برند. علیرغم افزایش بیش از 3 برابر تعداد زندانیان در این بند نه تنها بر امکانات اولیه بند 350 چیزی افزوده نشده است بلکه دستشوئیهای طبقه بالای این بند تخریب شده است و تعداد دستشوئیها به نصف تقیلیل یافته است و زندانیان برای استفاده از دستشوئی باید در صفها برای مت طولانی منتظر بمانند.وضعیت بهداشتی دستشوئیها اسف باراست.
وضعیت غذایی زندانیان سیاسی و سایر زندانیان روز به روز به لحاظ کمی و کیفی بدتر می شود .و زندانیان از تامین حداقل مواد مورد نیاز بدنشان محروم هستند و اکثرا آنها دچار سوء تغذیه هستند. زندانیان سیاسی و سایر زندانیان از سبزیجات و میوه محروم هستند. در هفته های اخیر اکثر وعده های غذایی زندانیان سیب زمینی است و حتی برای صبحانه زندانیان مجبورند سیب زمینی مصرف نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،فشارها ، محدویتهای و اذیت وآزارها که بصورت مسقیم توسط صداقت رئیس زندان علیه زندانیان سیاسی صورت می گیرد را محکوم می کند وازکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به فشارها و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 اردیبهشت 1388 برابر با 07 می 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: