۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

تهدیدات بازجوی وزارت اطلاعات علیه خانواده نقش بندی

بنابه گزارشات رسیده از زندان اداره اطلاعات شهر مریوان،آقای ویریا نقش بندی 28 ساله همچنان در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
زندانی سیاسی وریا نقش بندی فعال کارگری 3 روز بعد از روز جهانی کارگر روز 14 اردیبهشت ماه با یورش مامورین وزارت به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان اداره اطلاعات مریوان منتقل شد. علیرغم گذشت 22 روز از دستگیری او همچنان در سلولها انفرادی بسر می برد.مامورین وزارت اطلاعات 2 روز قبل از روز جهانی کارگر با او تماس گرفتند و او را تهدید کردند که نباید در مراسم روز جهانی کارگر شرکت کند.
زندانی سیاسی وریا نقش بندی قبل از دستگیری یکی از پاهای او دچار آسیب جدی شده بود و مدت کوتاهی بود که پاهای او را از گچ خارج کرده بودند و او می بایست تحت نظارت پزشک باشد. خطر جدی وجود دارد که بازجویان وزارت اطلاعات ناراحتی پاهای او را برا ی وارد کردن فشار علیه او بکار بگیرند.
آقای نقش بندی در شرکت جامع کار سپاهان قسمت (آزمایش خاک و بتون) شاغل بود. و یکی از ماشینهای این شرکت که برای پیگیری کارهای شرکت در اختیار وی قرار داشت پس از مدتی توقیف توسط وزارت اطلاعات، اخیران این ماشین شرکت را آزاد کرده اند اما مدارک آنرا به آنها تحویل نمی دهند و عملا این ماشین غیر قابل استفاده می باشد. خانواده نقش بندی بابت توقیف مدارک ماشین روزانه مبلغی معادل 3500 تومان باید به شرکت بپردازند.
خانواده آقای نقش بندی از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال بارها به اداره اطلاعات مریوان مراجعه کردند و خواستار آگاه شدن از وضعیت وشرایط فرزندشان بودند. بر اثر پافشاریها و مراجعات مکرار خانواده او، به آنها اجازه ملاقات کوتاهی داده شده که در حضور بازجوی وی با نام مستعار حیاتی صورت گرفت .
حیاتی بازجوی وزارت اطلاعات یک جنگ روانی علیه این خانواده را آغاز کرده است و همسر آقای نقش بندی را به طرق مختلف تهدید به بازداشت نموده است و از این طریق سعی دارد که فشارهای روحی را علیه خانواده این خانواده افزایش دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه ، دستگیری ، شکنجه و ادامه بازداشت این فعال کارگری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای آزادی این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 خرداد 1388 برابر با 26 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: