۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

دستگیر شدگان 2 اسفند ماه با شرایط بد جسمی در بند 209 بسر می برند


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ، دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در شرایط بد جسمی در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برند .
حامد یازرلو کارشناس هوا – فضا پس از 88 روز در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین که تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. امروز توانست تماس کنترل شده کوتاهی با خانواده اش داشته باشد. در این تماس اوتوانست در حد اینکه حالش خوب هست و نگران نباشید به خانواده اش اطمینان خاطر بدهد. این تماسها معمولا در حضور بازجو صورت می گیرد.بازجو هنگامی که آقای حامد یازرلو با خانواده اش در حال مکالمه بود تلفن را از او می گیرد و به خانواده آقای یازرلو می گویید .علت اینکه حامد با شما تماس نداشت بازتاب همان کارهای خودتون بوده .که با رسانه ها و فعالین حقوق بشری تماس داشتید. خانواده آقای یازرلو که از صبح زود جلوی زندان اوین در انتظار بسر می بردند و خواستار آگاه شدند از وضعیت فرزندشان بودند علیرغم دادن ملاقات کابینی به سایر خانواده ها ولی از دادن ملاقات به خانواده یازرلو خوداری کردند. آنها در مقابل درب بند 209 باقی ماندند و اعلام کردند تا زمانیکه فرزند خود را نبینند از آنجا نخواهند رفت و پس از ساعتها انتظار به حامد یازرلو اجازه داده شد که تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش داشته باشد.
از طرفی دیگر سایر خانواده های بازداشت شدگان 2 اسفند ماه ، امروز توانستند با عزیزان خود بصورت کوتاه و در حضور مامورین وزارت اطلاعات ملاقات کابینی داشته باشند. خانواده های که امروز توانستند با عزیزان خود ملاقات کابینی داشته باشند عبارتند از : خانواده خانم فاطمه ضیائی، یاسر عرفاتی،حسن ترلانی و مهسا نادری بودند .
وضعیت جسمی آنها نامناسب بود و تا حد زیادی دچار کاهش وزن و ضعیف شده بودند .
زندانی سیاسی مهسا نادری 19 ساله دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم،که به لحاظ جسمی بسیار ضعیف شده بود و در شرایط بد جسمی بسر می برد . او بارها در حین بازجوئی وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده که بازجویان ناچار به انتقال او به بهداری زندان شدند.سر بازجوی او فردی بنام سعید شیخان که در شکنجه جسمی و روحی زندانیان سیاسی حد و مرزی نمی شناسد، می باشد. خانم نادری همچنان در بند 209 زندان اوین بسر می برد.
خانواده های دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در طی مدت بازداشت فرزندان و عزیزانشان در سلولهای انفرادی بارها توسط سربازجویان وزارت اطلاعات به ستاد پگیری احضار شدند و آنها را تحت فشارها و اذیت و آزار قرار دادند. خانواده ها را تهدید می کردند که در صورت ادامه تماس با رسانه ها و فعالین حقوق بشری شرایط و وضعیت فرزندان آنها در زندان بدتر خواهد شد و خود خانواده ها متحمل عواقب سختی خواهند شد . این تهدیدات علیه خانواده های دستگیر شدگان همچنان ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،نتقال به سلول انفرادی ،تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادن و ادامه بازداشت آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان 2 اسفند ماه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
28 اردیبهشت 1388 برابر با 18 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: