۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

زینب نظرزاده در آستانه اعدام قرار دارد

تغییر برای برابری - عالیه اقدام دوست و دیگر زنان زندانی بند عمومی زندان زنان بعد از ظهر امروز 15 اردیبهشت با هرکس که شماره ای از اوداشتند تماس می گیرند:« زینب نظرزاده را به قرنطینه بردندتا سحر گاه چهارشنبه اعدامش کنند ».آنان شماره هایی را می دهند تا بلکه بتوان در این دقایق آخر جان زینب را نجات داد.
زینب 28 ساله قاتل همسر مسن خود دو سال است که بی وکیل در زندان به سرمی برد و اکنون قرار است سحرگاه چهارشنبه 16 اردیبهشت حکمش اجرا شود. با خانواده اش در شهرستان اهر تماس می گیریم بی خبر هستند و به سختی می توانیم خبر را به انها اطلاع دهیم . برادرش می گوید دو ماه پیش مادرمان ازناراحتی زینب فوت کرد و حالا باید عزا دار خواهرخود شویم. از همه حمایت می خواهد. می گوید ما الان راه می افتیم از شما تقاضا داریم نگذارید حکم اجرا شود. با خانواده مقتول تماس می گیریم . هیچ کدام از شماره هایی که دوستان زینب به ما داده اند جواب نمی دهد. انگار آنها راه افتاده اند تا شاهد اجرای حکم زینب باشند. با چند تن از وکلا تماس می گیریم. می گویند تنها آقای شاهرودی می تواند اجرای حکم را به عقب بیاندازد. با فعالان زن و مرتبط با دفتر آقای شاهرودی هم تماس می گیریم زمان کوتاه است و امیدی نیست.
عالیه می گوید به همه آنهایی که می خواهند برای آزادی من تلاش کنند بگو زینب را نجات دهند و خودش راهی می شود تا بلکه بتواند رضایت اولیای دم را بگیرد. او دست یاری به سوی همگان بلند کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: