۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

دستور دستگیری خانم دشتی در دادگاه انقلاب توسط حسن زارع دهنوی

بنابه گزارشات رسیده روز یکشنبه 3 خرداد ماه خانم نازیلا دشتی مادر 2 فرزند در بند هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب برای پیگیری علت تبعید فرزندش (هود یازرلو ) به زندان قرون وسطائی گوهردشت کرج دستگیر و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
روز شنبه 2 خردادماه حوالی ساعت 12:15 دقیقه به خانوادۀ یازرلو اطلاع داده می شود که قصد انتقال هود یازرلو را به زندان گوهردشت کرج دارند. وبه هود به صورت شفاهی گفته می شود که حکم اولیه او تایید شده و باید به زندان گوهردشت کرج تبعید شود.و مدتی بعد او را به زندان گوهردشت تبعید می کنند. زندانی سیاسی هود یازرلو صبح روز یکشنبه 3 خرداد ماه از قرنطینه زندان گوهردشت به بند 4 زندان گوهردشت کرج انتقال داده شد.
صبح روزی یکشنبه 3 خرداد ماه دکتر هانی یازرلو از فعالین سیاسی شناخت شده ایران همراه با همسرش خانم نازیلا دشتی به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند و علت تبعید فرزندشان به زندان گوهردشت را جویا می شوند. به آنها گفته می شود که باید به اجرای احکام دادگاه انقلاب مراجعه کنند.خانواده یازرلو به اجرای احکام دادگاه انقلاب مراجعه کردند که با فردی بنام احمدزاده رئیس اجرای احکام مواجه می شوند آنها جویای علت انتقال فرزندشان به زندان گوهردشت می شوند.ولی این فرد به محض روبرو شدن با خانم دشتی دستور عدم خروج ایشون را صادر می کند و نهایتا ساعت 10:30 دستور دستگیری و انتقال ایشون به اوین را صادر کرد.
دکتر هانی یازرلو که تا به حال چند بار عمل جراحی قلب انجام داده است و هر گونه استرس و هیجان برای ایشون خطر جانی دارد با بهت و حیرت به آنها گفت ما نه از تایید حکم خبر داریم و نه وکیل ما در این باره به ما اطلاعی داده است و در دادگاه انقلاب به افراد مختلف مراجعه نمود و خواستار این شد که به همسرش اجازه دهند که داروها و وسائل شخصی خود را با خود ببرد ولی به آنها گفته شد که این امر منوط به موافقت حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد می باشد و هنگامی که دکتر یازرلو به دفتر حسن زارع دهنوی مراجعه کرد ابتدا به او گفته شد که در حال نماز است و فردی بنام فلاح منشی حسن زارع دهنوی سعی در وقت کشی برای انتقال خانم دشتی به زندان اوین می نمود. حسن زارع دهنوی حاضر نشد که با دکتر یازرلو روبرو شود و به او در این باره جواب مشخصی بدهد.نهایتا به دستور حسن زارع دهنوی معروف به حداد ساعت 14:00 به بند زنان زندان اوین منتقل شد. اقدام دیروز حسن زارع دهنوی ،در دستگیری و انتقال خانم دشتی به زندان اوین بدون اطلاع قبلی یک آدم ربائی محسوب می شود که افراد وزارت اطلاعات با سوء استفاده از نام قاضی انجام می دهند.
خانم دشتی دچار ناراحتیهای مختلف جسمی که از جمله آن : بیماری تیروئید سمی است و می بایست دائم دارو مصرف نمایند،ایشون همچنین دچار بیماری آی.تی.پی(کمبود شدید پلاکتهای خون می باشد)و هر ضربه و یا خونریزی می تواند جان او را در معرض خطر جدی قرار دهد.
خانم دشتی به جرم دیدن خواهرشان در قرار گاه اشرف که نزدیک به 3 دهه موفق به دیدار او نشده بود بطور قانونی عازم عراق شد در این سفر فقط هود یازرلو او را همراهی می کرد که توسط صلواتی یکی از قاضی های وزارت اطلاعات به حکم سنگین و غیر انسانی 3 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد.
فرزند دیگر این خانواده حامد یازرلو کارشناس هوا- فضا در 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات که فرماندهی آن فردی با نام مستعار علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 به منزل آنها دستگیر و از آن زمان تا به حال در بند 209 زندان اوین بصورت بلاتکلیف بسر می برد. او بدون دلیل دستگیر شده است . علوی به خانواده یازرلو گفته است :که حامد به دلیل اینکه حاضر به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده نیست از دادن ملاقات یا هرگونه ارتباط با خانواده اش ممانعت می کند.
علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات در هفته های اخیر بارها خانم دشتی را تهدید به بازداشت کرده بود و به او گفته بود :ما تعیین می کنیم که کی بازداشت خواهید شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن خانم دشتی در دادگاه انقلاب و تبعید هود یازرلو به زندان قرون وسطائی گوهردشت و ادامه بازداشت حامد یازرلو را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط اعضای این خانواده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
04 خرداد 1388 برابر با 25 می 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193



هیچ نظری موجود نیست: