۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

علیرغم سپردن وثیقه 430 میلیون تومانی از آزادی فرهاد حاج میرزائی خوداری می کنند

بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی علیرغم تامین و سپردن وثیقه سنگین و غیر قابل تصور 430 میلوین تومانی در شعبه 2 دادگاه انقلاب سنندج ولی از آزادی او خوداری می کنند.
وثیقه زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی که بالغ بر 430 میلیون تومان می باشد.خانوادۀ او با تلاشهای فراوان توانستند این وثیقه را تامین نمایند. و در شعبه 2 دادگاه انقلاب سنندج این وثیقه سپرده شد. پس قرار دادن این وثیقه حکم بر آزادی او داده شد.حکم آزادی زندانی سیاسی فرهاد حاج میرزائی از اوایل اردیبهشت ماه صادر شده است.
خانواده حاج میرزائی پس از صدور حکم ازادی فرزندشان عازم زندان گوهردشت کرج شدند و با ارائه حکم آزادی او به زندان خواستار آزادی فرزندشان شدند ولی علی حاج کاظم رئیس زندان و علی محمدی از آزادی این زندانی سر باز می زنند و به آنها گفته می شود که باید حکم آزادی او از شعبه 2 امنیت دادگاه انقلاب تهران صادر شود تا ما او را آزاد کنیم.
خانواده حاج میرزائی به شعبه 2 امنیت دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار صدور حکم آزادی فرزندشان شدند. شعبه 2 امنیت به آنها گفته است که پرونده او در دادگاه سنندج می باشد و باید بر مبنای حکم آزادی که دادگاه سنندج صادر کرده است او آزاد شود ولی ازاعلام نظر کتبی خود به زندان گوهردشت خوداری می کند و علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت علیرغم حکم آزادی از دادگاه سنندج از آزادی این زندانی سیاسی سر باز می زند.
پدر و مادر این زندانی که بیش از 70 سال سن دارند و نزدیک به 2 هفته است که در تردد بین داگاه انقلاب تهران و زندان گوهردشت بسر می برند ولی تا به حال موفق به آزادی فرزندشان نشده اند.
لازم به یادآوری است فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در یکی از خیابانها شهر سنندج توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و پس از چند روز شکنجه در زندان وزارت اطلاعات سنندج به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید. او نزدیک به 11 ماه در بند 209 زندان اوین بازداشت بود در طی مدت بازداشتش مورد بازجوئی ،بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت که در حین بازجوئی از شکنجه های وحشیانه مانند شوک الکتریکی،شکنجه با کابل،تهدید به شکنجه جنسی،تهدید به مبتلا کردن به بیماری ایدز و هیپاتیت و سایر شکنجه هامواجه بود. فردی که اقای حاج میرزائی را مورد بازجوئی و شکنجه قرار میداد حاج سعید نام دارد که این نام مستعار سعید شیخان از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد. زندانی سیاسی حاج میرزائی 23 آذر ماه 1387 از بند 209 زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد این در حالی بود که او در بلاتکلیفی بسر می برد.از 23 آذر ماه تا به حال در زندان گوهردشت کرج بسر می برد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم آزادی این زندانی سیاسی علیرغم سپردن وثیقه سنگین 430 میلیون تومانی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 فروردین 1388 برابر با 05 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: