۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

دستگیر شدگان زن روز جهانی کارگر تحت بازجوئی قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، از صبح روز یکشنبه زنان دستگیر شده روز جهانی کارگر تحت بازجوئی قرار گرفتند.
صبح روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه زنان دستگیر شده روز جهانی کارگر تحت بازجوئی قرار گرفتند و به آنها فشار می آورند که تعهد دهند که دیگر در تجمع غیر قانونی شرکت نکنند کسانی که نسبت به دادن تعهد اعتراض می کنند آنها را تهدید به انتقال به سلول انفرادی می کنند. در صورتیکه خانم های بازداشت شده اعلام کرده اند که آنها در تجمع غیر قانونی شرکت نداشته اند پس دادن تعهد بی مورد است و این تعهدات را قصد دارند برای پرونده سازی علیه آنها بکار ببرند. 2 نفر از خانمهای دستگیر شده به بند زندانیان عادی منتقل شده اند و سایر خانم ها همچنان در قرنطینه زندان اوین با شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند.یکی از دستگیر شدگان خانم مریم محسنی 50 ساله او از نارحتیهای مختلف جسمی رنج می برد و نسبت به تقاضای او جهت انتقال به بهداری خوداری می کنند و همچنین از دادن داروهایی که ایشون مصرف می کنند تا به حال خوداری شده است.بعضی از خانواده ها مبالغی برای هزینه شخصی عزیزانشان به زندان اوین واریز نموده اند ولی تا به حال از در اختیار قرار دادن آن به زنان زندانی خوداری می کنند.
از وضعیت و شرایط آقایانی که در روز جهانی کارگر دستگیر شده اند خبری در دست نیست و تا به حال هیچگونه ارتباطی با خانواده های خود نداشته اند.
تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان امروز برای چندمین روز متوالی جلوی دادگاه انقلاب ادامه یافت. آنها نسبت به ادامه بازداشت عزیزانشان معترض هستند و خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزانشان هستند. خانواده ها صبح روز یکشنبه ازساعت 10:00 تا ساعت 14:00 مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی نمودند. حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد صادر کننده احکام قضائی دستگیر شدگان می باشد . حسن زارع دهنوی از روبرو شدن با خانواده های بازداشت شدگان خوداری می کند و از دادن جواب مشخص سر باز می زند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،ضرب وشتم،بازجوئی ، گرفتن تعهد برای پرونده سازی ، ادامه بازداشت،بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و سازمان جهانی کار خواستار مداخله و محکوم کردن این نقض فاحش قوانین بین المللی و همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان روز جهانی کارگر است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
20 اردیبهشت 1388 برابر با 10 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان جهانی کار

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: