۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۵, جمعه

یورش و ضرب وشتم وحشیانه زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از بند1 زندان گوهردشت کرج، روز پنجشنبه گارد زندان با یورش وحشیانه به زندانیان آنها را مورد ضرب وشتم قرار دادند که منجر به شکستگی بعضی از اعضای بدن آنها شده است.
روز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه بدستور خادم در حدود 20 نفر از گارد زندان به سالن1 بند1 زندان گوهردشت که معروف به بند آخر خطی ها یورش بردند و زندانیان را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند در اثر این ضرب وشتم وحشیانه 3 زندانی از ناحیه دست و پا بینی و فک دچار شکستگی و خونریزی شدند.
زندانیانی که هدف اصلی این ضرب وشتم قرار داشتند عبارتند از: آقایان فرزاد شاهی،ذبیح الله یار احمدی و صادق کوهی هستند. این 3 زندانی را خادم شخصا مورد ضرب وشتم قرار میداد . پس از ضرب وشتم آنها را به سلولهای انفرادی بند 1 انتقال دادند . در این بند که محل شکنجه طاقت فرسای زندانیان است از روشهای ضد بشری شکنجه جسمی،روحی و جنسی بکار برده می شود.
لازم به یادآوری است که به دلایل نامشخص خادم این 3 زندانی را هفته گشته از سالن 3 به سالن 1 منتقل نمود و با استفاده از باندهای که در این سالن می باشند و در توزیع مواد مخدر و سرکوب سایر زندانیان شرکت دارند و در بند 1 زیر نظر و به بدستور خادم عمل می کنند با این 3 زندانی درگیر می شوند و خادم خود شخصا همراه با گارد زندان وارد عمل شد و این زندانیان را وحشیانه مورد ضرب وشتم قرار داد.
از طرفی دیگر در بند 6 زندان گوهردشت کرج ، روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه بدستور و با شرکت عباس سعیدی رئیس بند 6 زندان گوهردشت کرج همراه با تعداد زیادی از گاردهای زندان به زندانیان بی دفاع یورش بردند و آنها را وحشیانه مورد ضرب وشتم قرار دادند. پس از ضرب وشتم 13 نفر از زندانیان از جمله صلاح الدین جعفری زندانی کرد را به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت منتقل کردند.
در هفته های اخیر یورشهای وحشیانه علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان شدت یافته است و از طرفی دیگر شکنجه زندانیان در مقابل چشمان سایر زندانیان و یا ضرب وشتم آنها در حفاظت و اطلاعات زندان تا حد زیادی افزایش یافته است.
کسانی که در اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی فوق نقش دارند عبارتند از :علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت ،علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت واز تشکیل دهندگان باندهای مافیایی در زندان،کرمانی رئیس و فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات از یورش برندگان به سلول زندانیان سیاسی و شکنجه آنها،محمود مغنیان رئیس بند 4 از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی ،آخریان رئیس بند 2 ،عباس سعیدی رئیس بند 6 و خادم رئیس بند1 که محل شکنجه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش های وحشیانه و شکنجه زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه در زندانهای این رژیم است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 اردیبهشت 1388 برابر با 15 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: