۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۱, جمعه

یورش وحشیانه به مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر و دستگیری ده ها نفر

بنابه گزارشات رسیده از پارک لاله مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با یورش نیروهای وزارت اطلاعات ،گارد ویژه و نیروی انتظامی به طرز وحشیانه ای سرکوب و تعداد زیادی دستگیر شدند.
کارگران و خانواده های آنها ، دانشجویان و زنان که راس ساعت 17:00 برای گرامیداشت روز جهانی کارگر به پارک لاله آمده بودن با انبوهی از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مواجه شدند . حوالی ساعت 17:20 کارگران به مناسبت این روز در حال پخش شیرینی بودند که با یورش وحشیانه نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه می شوند و کارگران و دانشجویان و زنان حاضر در این محل را آماج باطوم های خود کردند و پس از آن آنها را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می کردند
نیروهای اطلاعاتی با موتورسیکلت در سطح پارک در حال گشت زنی بودن و به جوانانی که در آنجا حضور داشتند یورش می بردند و با باطوم های برقی آنها را مورد ضرب وشتم قرار میدادند و سپس آنها را دستگیر و به نقاط نمعلومی منتقل می کردند.یورشها تا ساعت 18:30 ادامه داشت.
بعضی از گزارشات تایید نشده حاکی از دستگیری 100 الی 150 نفر در نقاط مختلف پارک و همچنین در محل تجمع فعالین کارگری بوده.
اسامی تعدادی از دستگیری شدگان که تا به حال به دست ما رسیده است به قرار زیر می باشد: حسین میربهاری ،افسانه عظیم زاده ،مهران یزدی ،امید شفیعی ،محمود حسینی ،مریم یمینی فر ،نسرین علیزاده.
تعداد زیادی از افراد که در این مراسم بودند از ناحیه سر و کمر دچار زخمهای شدید شدند.
اسامی سایر دستگیر شدگان در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد. نیروهای امنیتی تمامی راههای که به پارک منتهی می شد را با قرار دادن خودروهای خود در کنترل خودداشتند و آنجا را در ماصره کامل خود قرار داده بودند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه به کارگران و خانواده ها ی آنها و دانشجویان و زنان که برای گرامیداشت روز جهانی کارگرجمع شده بودند را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار مداخله برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی انها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
11 اردیبهشت 1388 برابر با 01 می 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: