۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

ادامه اعتراضات خانواده های دستگیر شدگان روز جهانی کارگر در مقابل دادگاه انقلاب


بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین،دستگیر شدگان روز جهانی کارگر در قزنطینه زندان اوین در شرایط بسیار بدی در بازداشت بسر می برند.
دستگیر شدگان روز جهانی کارگر در قرنطینه زندان اوین در شرایط بسیار بدی بسر می برند. از وضعیت دستگیر شدگان مرد روز جهانی کار گر از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری در دست نیست و آنها تا به حال هیچگونه ارتباط یا تماسی با خانواده های خود نداشته اند. تعدادی از خانم های که در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر شده بودند پس روزها بی خبری از وضعیت آنها امروز توانستند تماس کوتاهی با خانواده های خود داشته باشند .آنها در طی تماسی که با خانواده هایشان از بند قرنطینه زندان اوین داشته اند از وضعیت و شرایط غیر انسانی که در قرنطینه زندان بر آنها رو داشته می شود،گفته اند .آنها همچنین هنگام دستگیری مورد ضرب وشتم وحشیانه قرار گرفته اند و لباس بعضی از انها پاره شده است و همچنان در آن حالت نگه داری می شوند.
گفته می شود در حال حاضر در حدود 70 الی 80 نفر از آقایون و همچنین در حدود 18 نفر از خانمها در بازداشت بسر می برند. بعضی از خانم ها مسن هستند و از ناراحتی جسمی رنج می برند آنها همچنین دارو مصرف می کنند و نگرانی خانواده ها از این است که به آنها دارو داده نشود.
خانواده های دستگیر شدگان که از زمان دستگیری تا به حال تقریبا روزانه به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند و خواستار آزادی عزیزانشان هستند با برخوردهای غیر انسانی مامورین دادستانی مواجه هستند و از مراجعه آنها به دادگاه و یا منتظر ماندن برای مشخص شدن عزیزانشان جلوگیری می کنند. امروز خانواده ها که تعداد آنها بیش از 60 نفر تخمین زده می شد در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان شدند .حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد از روبرو شدن با خانواده ها خوداری می کند و به خانواده هایی که در آنجا تجمع کرده اند جواب مشخصی داده نمی شود.یکی از خانواده ها با اعتراض شدید خود خواستار جوابگویی حسن زارع دهنوی در این باره شد که به او اجازه داده شد که به دفتروی مراجعه کند. ولی باز هم از روبرو شدن با خانواده ای که مراجعه کرده بود سر باز زد و معاون خودش فلاح را برای جوابگویی فرستاد این فرد که رفتاری غیر انسانی با تمامی خانواده زندانیان دارد در جواب این خانواده گفت:خربزی خوردید پای لرزش هم باید بایستید، فلاح ادامه داد :انها در قرنطینه هستند و ممنوع الملاقات و تلفن هستند و وضعیت آنها 1 ماه تا 45 روز دیگر مشخص می شود .شیوه معمول حسن زارع دهنوی برای جواب ندادن به خانواده ها شماره تلفن آنها را یادش می کنند و به آنها گفته می شود بروید تا ما با شما تماس بگیریم ولی هیچ وقت تماسی با خانواده های گرفته نمی شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،ضرب وشتم،ادامه بازداشت،بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را که صرفا بخاطر گرامی داشت یک روز جهانی که از سوی ارگانهای جهانی نام گذاری و گرامی داشته می شود و رژیم ملزم به رعایت آن است را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و سازمان جهانی کار خواستار مداخله و محکوم کردن این نقض فاحش قوانین بین المللی و همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان روز جهانی کارگر است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
19 اردیبهشت 1388 برابر با 09 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان جهانی کار

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: