۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

75 روز بی خبری از وضعیت و شرایط حامد یازرلو

بنابه گزاشات رسیده از بند مخوف 209 از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی حامد یازرلو کارشناس هوا-فضا 75 روز می گذرد که هیچ خبری از او وجود ندارد.
زندانی سیاسی حامد یازرلو کارشناس هوا- فضا 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان، دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال داده شد.از زمان دستگیری او 75 روز می گذرد که در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 بسر می برد.ولی تا به حال هیچ گونه تماس یا ملاقاتی با خانواده اش نداشته است و وضعیت و شرایط او در ابهام است.
سربازجوی بند 209 که با نانم مستعار علوی طی تماس تلفنی با این خانواده آنها را تهدید کرد که از بیان وضعیت و شرایط فرزندشان با رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری خوداری کنند.در غیر این صورت عواقب بسیار بدی برای فرزندانشان خواهد داشت.سربازجو علوی گفت :او با بازجویش همکاری نمی کند و اتهامات را نمی پذیرد و تا زمانی که اتهامات را نپذیرد نمی تواند برود دادگاه بخاطر اینکه محکمه پسند نیست .
زندانی سیاسی مهسا نادری 19 ساله دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم،روز 2 اسفند ماه با یورش سربازجوی وزارت اطلاعات همراه با تعداد دیگری از مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلول انفرادی بند 209 منتقل گردید.دانشجوی زندانی حدود 25 روز پیش با خانواده اش تماس بسیار کوتاهی از بند 209 با خانواده اش داشت.او در حالی که به سختی صحبت می کرد در این مدت کوتاه به خانواده اش گفت که تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته و روزانه او را مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار میدهند و شرایط جسمی اش در اثر شکنجه بسیار بد است او در حالی که شرایط وحشتناک خود را تشریح می کرد تلفن او را قطع گردید. و از آنروز تا به حال دیگر هیچ ارتباطی با خانواده اش نداشته است.
در روزهای اخیر مادر دانشجوی زندانی مهسا نادری را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد. او از ساعت 10:30 تا ساعت 13:00 تحت بازجوئی و تهدیدات 2 سربازجویان وزات اطلاعات در بند 209 اوین با نام های مستعار رحمتی و علوی قرار داشت. علوی با رفتاری تهدید آمیز و باخشونت تمام با ایشون برخورد می کرد .سربازجو علوی خطاب به خانم نادری گفت:ما مهسا را ممنوع تلفن کردیم،اگر او 6 ماه در سلول انفرادی بمونه حق اعتراض ندارید و به شما هم ربطی نداره او باید نتبیه بشه. علوی ادامه داد:ما به شما رحم کردیم به شوهرت (محسن نادری) 1 سال زندان دادیم می توانستیم به او 3 سال بدهیم.
زندانی سیاسی فاطمه ضیائی 52 ساله در یورشهای 2 اسفند ماه دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 انتقال یافت. او از بیماری ام. اس رنج می برد و باید در زمانهای تعیین شده داروی خود را مصرف نماید و در غیر این صورت شرایط جسمی او حاد خواهد شد. و از آنجائی که بازجویان وزارت اطلاعات از هر شرایطی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی استفاده می کنند.تهدید جدی وجود دارد که علاوه بر شکنجه های جسمی و روحی داروهای او را قطع کنند و وی را در شرایط بحرانی قرار دهند و این شیوه تا به حال بطور سیستماتیک علیه سایر زندانیان سیاسی بکار برده شده.
زندانیان سیاسی حسن ترلانی و یاسر عرفاتی که از 2 اسفند ماه دستگیر شده اند دارای شرایط مشابه فوق هستند .آنها همچنان در سلولهای انفرادی بند 209 بسر می برند و خانواده های آنها از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی خبر هستند
در حال حاضر بازجوئی دستگیر شدگان توسط سعید شیخان و بازجوی دیگری با نام مستعار رحمتی صورت می گیرد. سعید شیخان از شکنجه گران بی رحم وقصی القلبی است وتاثیرات شکنجه های جسمی این فرد علیه زندانیان سیاسی تقریبا برای همیشه باقی ماندنی است .سعید شیخان کسی بود که به مخچه زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی وارد آورد که او تا به حال از آثار آن رنج می برد.
پرونده دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب می باشد و توسط فردی بنام حسینی پیگیری می باشد. این فرد اخیرا در بند 209حاضر شد و مدت بازداشت آنها را برای 2 ماه دیگر تمدید کرد .حسینی از روبرو شدن با خانواده ها و دادن جواب مشخص به آنها خوداری می کند. حسینی تحت نظر حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد کار می کند .وتمامی اقدامات سرکوبگرانه این فرد با مشورت حسن زارع دهنوی صورت می گیرد.
.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در سلولهای انفرادی ،تحت شکنجه قرار دادن آنها و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان و تهدید خانواده ها توسط سر بازجوی وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی آنها است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
15 اردیبهشت 1388 برابر با 05 می 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: