۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

ضرب وشتم و بازداشت یکی از اعضای خانواده های دستگیر شدگان روز جهانی کارگر


بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب، صبح امروز خانواده های دستگیر شدگان روز جهانی کارگر برای سومین هفتۀ متوالی در مقابل دادگاه انقلاب دست به تجمع اعتراضی زدند که با یورش مامورین مواجه شدند و یکی از اعضای خانواده ها ضمن ضرب وشتم ساعاتی را در بازداشت بسر برد.
صبح روز شنبه 26 اردیبهشت ماه ده ها تن از اعضای خانواده های دستگیر شده روز جهانی کارگر در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و علیه ادامه بازداشت عزیزانشان دست به اعتراض زدند. ابتدا مامورین موجود در صحنه در صدد متفرق کردن خانواده ها بر آمدند. خانواده ها که خواستار آزادی عزیزان خود بودند از رفتن خوداری کردند. یکی از مامورین به سمت آقای هامون اشرفی برادر زندانی سیاسی محمد اشرفی یورش بردند و پس از ضرب وشتم، او را دستگیر کردند، که با اعتراض شدید خانواده ها مواجه شدند و ناچار به آزادی او شدند. پس از آن گارد ویژه وارد منطقه شد و اقدام به دستگیری مجدد آقای هامون اشرفی نمودند و او را به یکی از کلانتریها منتقل کردند .خانواده های دستگیر شدگان که در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند به مامورین اعلام کردند تا زمانی که آقای اشرفی آزاد نشوند آنها آنجا را ترک نخواهند کرد. پس از ایستادگی خانواده های دستگیر شدگان ساعاتی بعد آقای هامون اشرفی آزاد شدند.
پس از ضرب وشتم و دستگیری، اعتراضات خانواده ها ادامه یافت.پس از ادامه یافتن اعتراضات خانواده ها و متشنج شدن شرایط یکی از افراد دادگاه انقلاب به خانواده وعده داد که تعدادی از دستگیر شدگان فردا آزاد خواهند شد.خانواده ها تا پایان وقت اداری به تجمع اعتراضی خود در مقابل دادگاه انقلاب ادامه دادند.
از طرفی دیگر دستگیر شدگان مرد، روز جهانی کارگر از زمان دستگیری تا به حال از شرایط و وضعیت آنها خبری در دست نیست و هیچکدام از آنها با خانواده خود تماسی نداشته اند. گفته می شود که همگی آنها در بند 240 زندان اوین بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به خانواده های دستگیر شدگان و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها و بازداشت موقت بعضی از اعضای خانواده های دستگیر شده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار خواستار مداخله برای آزادی فوری وبی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 اردیبهشت 1388 برابر با 16 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: